تماس با ما درباره ما

واکسن کرونای ایرانی و تزریق ویروس ناباوری و خود تحقیری

واکسن کرونای ایرانی و تزریق ویروس ناباوری و خود تحقیری

در طول تاریخ کهن و معاصر کشور هر بار قدرت‌های جهان خواستند ملت بزرگ ایران را با نداشته‌هایش تحقیر کنند نتیجه عکس داده است و ایرانیان با تلاش، سخت‌کوشی و ممارست هر آنچه ضعفشان شناخته می‌شد را به قوت تبدیل و سربلند تاریخ شده‌اند.

به گزارش تهران بهشت، در طول تاریخ کهن و معاصر کشور هر بار قدرت‌های جهان خواستند ملت بزرگ ایران را با نداشته‌هایش تحقیر کنند نتیجه عکس داده است و ایرانیان با تلاش، سخت‌کوشی و ممارست هر آنچه ضعفشان شناخته می‌شد را به قوت تبدیل و سربلند تاریخ شده‌اند.

« رزم‌آرا» نخست‌وزیرمحمدرضا پهلوی، که سرسپرده بودنش بر کسی پوشیده نیست، جهت تامین منافع غرب در مجلس شورای ملی خطاب به نمایندگان ملت گفت: «ایرانی که نمی‌تواند لول هنگ (آفتابه گلی) بسازد چطور می‌تواند صنعت بزرگ نفت را به‌تنهایی اداره کند»؛ اما تاریخ به او که زنده نماند ولی به سرورانش ثابت کرد که ایرانی نه‌تنها می‌تواند نفت را ملی و اداره کند بلکه دست استعمارگران را نیز از کشورش کوتاه می‌کند.

ایرانیان حق حاکمیت بر سرزمین و آیندشان را پس گرفتند. در جنگی نابرابر که همه دنیا قصد به‌زانو درآوردن آن‌ها را داشتند از تمامیت ارضی‌شان دفاع کردند. به‌تنهایی بر علوم و تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه‌های نانو، بیوتکنولوژی و هسته‌ای دست یافتند. در شرایطی که عراق شبانه‌روز بر سرشان موشک می‌فرستاد اما به دلیل نبود موشک امکان پاسخگویی و تحقق شعار «موشک جواب موشک» را نداشتند امروز به‌تنهایی توان تولید موشکی، پهبادی و هواپیماهای رزمی و دفاعی و بازدارندگی نظامی در منطقه دارند.همچنین تنها قدرت اتمی منطقه هستند.آن‌ها در علوم و تجهیزات پزشکی و جراحی های روز دنیا نیز سرآمد کشورهای منطقه و همسایگان ثروتمند خود شده‌اند.

تحریم مانع خرید واکسن کرونا

امروز کشور در شرایطی سخت با کرونایی دست‌وپنجه نرم می‌کند. هرروز مانند ایام جنگ تحمیلی شاهد بیماری و جان باختن عزیزانمان هستیم و متاسفانه تحریم‌ها نیز مانعی بر سر راه خرید واکسن شده است. اما گروهی در این میان می‌کوشند با ایجاد دوگانه خرید یا تولید واکسن مردم را مشوش کنند. درحالی‌که این دو مکمل یکدیگرند و اگر قرار به خرید واکسن باشد باید در بهترین حالت ۱۶۰ میلیون دوز واکسن خریداری شود. این در حالی است که باید پس از طی یک‌زمان مشخص چندساله تزریق واکسن کرونا تمدید شود. پس لزوم وجود گزینه‌ای بادوام در تامین واکسن کشور نیز احساس می شود.

از سوی دیگر در شرایطی که کشورهای ثروتمند، پرقدرت و ذی‌نفوذ دنیا مانند کانادا هرکدام ۵ برابر جمعیت خود واکسن خریداری کرده‌اند زمان دسترسی واکسن به ایرانیان بسیار دور و درازتر از آنی خواهد بود که ساخت یک واکسن وطنی می‌تواند داشته باشد.همچنین باید حس امید را نیز در جامعه ایجاد کرد این سیاه بینی و ندیدن هیچ روزنه امید و روشنایی در کشور نامنصفانه‌ترین نتیجه‌گیری است که نباید در جامعه رواج پیدا کند.

حضور ایران در عرصه ساخت واکسن

همچنین باید تأکید کرد که «انستیتو پاستور» سال‌ها است که در کشور گونه‌های مختلف از واکسن‌های ازجمله هپاتیت B، واکسن پنوموکوک را می‌سازد. همه ما در موارد بسیاری بدون آنکه خودمان بدانیم، از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. وقتی سال‌ها است که دانش ساخت واکسن را بومی‌سازی کرده‌ایم چرا نباید به واکسن وطنی دست پیدا کنیم؟ چرا باید دست یافتن به چنین واکسنی برایمان جای تعجب داشته باشد؟ و چرا باید به پروسه خود تحقیری در جامعه دامن بزنیم؟

ساخت ونتیلاتور و واکسن کرونا در ایران بر خلاف تبلیغات

متأسفانه از زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد هجمه‌های مختلفی برای تحقیر ایرانیان بالا گرفت تا ویروس ناباوری را به مردم تزریق کنند و یاس و ناامیدی را در دل ملت بکارند. گفتند ایران زیرساخت برای ساخت ماسک ندارد، ایران نمی‌توان کیت تشخیص کرونا بسازد، نمی‌تواند ونتیلاتور برای کل کشور تأمین کند و باید از کشورهای خارجی بخرد اما در کمال ناباوری دیدند که پروژه تأمین و ساخت تمام موارد شبهه برانگیزشان یکی پس از دیگری با تلاش ایرانیان در داخل تولید شد. چراکه ایران و ایرانی که به قول زنده‌یاد «دکتر حسابی» ریشه درخت علم در دنیا است هیچ محدودیتی را برای خود نمی‌شناسد. همچنین تحقیر تاریخی ایرانیان توسط دولت‌های غربی همواره نتیجه عکس داده است؛ پس آزموده را آزمودن خطا است.

منبع: مهدی قنبر - صبح تازه

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار