تماس با ما درباره ما

حمایت دولت چین از ایده های استارت آپها

یکی از کارشناسان حوزه چین، با بیان اینکه چین نیاز مردمش در هر زمینه را تامین می کند، تصریح کرد: در این کشور، اتاق های پژوهشی، اتاق های فکر و همچنین فضا برای فناوری و استارپ هایشان آماده است و از ایده های مختلف در حوزه صنایع، تحقیق و پژوهش حمایت می کنند.
حمایت دولت چین از ایده های استارت آپها

تهران بهشت،مهدی خورسند با اشاره به آمار منتشر شده سال 2020 صندوق بین المللی پول، اعلام کرد: چین در سال ۲۰۳۰ ابرقدرت اقتصادی جهان خواهد شد.

کارشناس حوزه چین با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که چینی ها در اوج پیشرفت و قله اقتصادی قرار دارند، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش صندوق بین المللی پول که طی 10 روز گذشته اعلام شده است، چینی ها در صدر سال ۲۰۲۰ و جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا هستند و به جایگاه برتر جهان دست خواهند یافت.  

او با تاکید بر اینکه حتی با توجه به این شرایط باز هم آمریکا و کشورهای اروپایی به گونه ای مانور می دهند تا دنیا را بر علیه چین بشورانند، خاطرنشان کرد: آنها چین را چنان منفی جلوه می دهند که همه دنیا فکر می کنند مردم این کشور حق بیان و آزادی ندارند.

کارشناس اوراسیا و مسائل چین اضافه کرد: حقوق بشر در هر کشوری با فرهنگ، آیین و سنت های مختلف با کشور همسایه و قاره دیگر متفاوت است. غربی ها یک قانون من درآوردی تصویب کرده اند که خودشان هم آن را باور ندارند و تنها می خواهند کشورهایی مانند چین از آن ایده پیروی کنند. این خود نقص حقوق بشر است.  

خورسند با اشاره به اینکه امروز دنیا، روابط بین الملل را تجربه می کند، اظهار کرد: توسعه اقتصادی سیال است. توسعه در قرن هجدهم و نوزدهم مختص به اروپا  بود. بعد از جنگ جهانی به آمریکا رسید و امروز نیز پشت دیوارهای آسیا و چین قرار دارد.

خورسند تصریح کرد: در بیست سال پایانی قرن بیستم، چینی ها مدل جدیدی از اقتصاد که سیاست درهای باز بود را تجربه کردند. صبوری مردم چین، برنامه و اصلاحاتی که دولتمردان این کشور در قالب این سیاست دنبال کردند منجر شد که حکومت چین فقر 700 میلیون چینی را از بین ببرد. 

او ادامه داد: پژوهشی وجود دارد که تحقیق بر روی آن از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به مدت پنج سال و بر روی 100 گردشگر چینی که به عنوان توریست از کشور خود خارج شدند و سپس باز گشتند، انجام شده است.

او افزود: سوال پژوهش این بود؛ چرا با وجود توان مالی و علمی در کشورهای بزرگ برای زندگی نمی مانند و دوباره به کشورشان باز می گردند. جالب است بدانید، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پاسخ ها این بود که آنچه ما می خواهیم دولت چین به ما می دهد.  

این کارشناس اوراسیا و مسائل چین با اشاره به اینکه اکنون کشور چین با ۵۰ سال پیش متفاوت است، عنوان کرد: این کشور در سیاست خارجی خود یک برنامه سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی دارد و گام های توسعه را سریع طی می کند و برای مردمش آورده های متفاوتی به همراه داشته است.  

خورسند با بیان اینکه چین نیاز مردمش در هر زمینه را تامین می کند، تصریح کرد: اتاق های پژوهشی، اتاق های فکر و همچنین فضا برای فناوری و استارپ هایشان آماده است و از ایده های مختلف در حوزه صنایع، تحقیق و پژوهش حمایت می کنند.

 

ارسال نظر