تماس با ما درباره ما

درخواست یک گروه بین‌المللی برای تحریم تسلیحاتی!+ جزییات

معاون بخش آسیای سازمان موسوم به دیدبان حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی دولت نظامی میانمار برای مقابله با کشتار غیرنظامیان در این کشور شد.
درخواست یک گروه بین‌المللی برای تحریم تسلیحاتی!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت؛ از روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، در سال ۲۰۲۱ میلادی گزارش‌هایی درباره قتل عام‌هایی توسط ارتش میانمار در نقاطی از این کشور منتشر شد. جنگجویان ضد دولت نظامی، فعالان حقوق بشری و مقاماتی از سازمان‌های کمک‌رسانی بین‌المللی گفتند هر چند بعد از ماهها جنگ دیگر خبر تلفات بزرگ غیرنظامیان موجب بهت آنها نمی‌شود اما ماهیت کشتارهای اخیر موجب وحشت آنها شده است.

پایگاه خبری "میانمار ناو" در روز کریسمس گزارش داد که اجساد سوخته ۳۵ نفر در سه خودروی سوخته پیدا شده است. یک پزشک در این هفته با بررسی جنازه‌ها گفت که این افراد به شیوه‌ای بی‌رحمانه کشته شده اند. در میان این کشته شدگان زنان، کودکان و دو تن از کارکنان یک گروه خیریه موسوم به "نجات کودکان" وجود دارد.

ارتش میانمار اعلام کرده که این افراد در تبادل آتش کشته‌ شده‌اند چرا که افراد مسلح هنگام عبور این خودروها به سمت سربازان شلیک کردند. از زمان کودتا در فوریه سال گذشته تا کنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

در همین حال یک مقام ارشد از یک سازمان امدادرسانی بین‌المللی فعال در میانمار از سیاست قدرتهای جهانی از جمله آمریکا و چین در ارتباط با حوادث اخیر ابراز تاسف کرد.

یک امدادگر مقیم یانگون گفت، این مساله قابل درک نیست که "هون سن" نخست وزیر کامبوج رئیس فعلی اتحادیه آسه‌آن این هفته از میانمار دیدن می‌کند. او اولین رئیس دولتی است که از زمان کودتا به میانمار می‌رود.

این سفر با انتقادات زیادی رو به رو شده است چرا که به عنوان نقض اتفاق نظر حاصل شده قبلی در اتحادیه آسه آن برای به حاشیه کشاندن رئیس دولت نظامی میانمار به علت توجه نکردن به طرح صلح پنج ماده‌ای آسه‌آن برای میانمار است.

مصاحبه با فعالان اجتماعی حاکی است که بدون تشدید اقدامات بین‌المللی از جمله تحریم تسلیحاتی مورد تایید سازمان ملل علیه میانمار، چنین کشتارهایی احتمالا در ماههای آینده افزایش خواهد یافت.

"فیل رابرتسون" معاون بخش آسیای دیدبان حقوق بشر گفت: محکومیت‌های بین‌المللی از سوی سازمان ملل از یک گوش دولت نظامی میانمار وارد و از گوش دیگرش خارج می‌شود مگر اینکه این محکومیت‌ها با اقدام قاطع شورای امنیت همراه شود. این اقدامات باید با یک تحریم تسلیحاتی جهانی علیه میانمار آغاز شود. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار