تماس با ما درباره ما

سرکرده مهم داعش به دام افتاد

گروه رسانه‌های امنیتی عراق امروز (دوشنبه) از دستگیری حاکم شرع «جنوب الکرخ» تشکیلات گروه تروریستی داعش در عملیات اطلاعاتی در بغداد، پایتخت خبر داد.
سرکرده مهم داعش به دام افتاد

به گزارش تهران بهشت، در بیانیه گروه رسانه های امنیتی آمده است که سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق به عملیات امنیتی خود برای نابودی مخفیگاه های تروریست ها و ​​خشکاندن منابع آنها بر اساس پایش های اطلاعاتی دقیق ادامه می دهد.

بیانیه افزوده که در همین راستا، سازمان اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور توانست در یک عملیات اطلاعاتی یکی از رهبران تروریست ها که بر اساس مفاد ماده (۴) مبارزه با تروریسم به دلیل وابستگی به گروه داعش تحت تعقیب بود را دستگیر کند.

بر پایه این گزارش، تروریست دستگیر شده سال ۲۰۰۳ در زندان «بوکا» در بازداشت بود و سال ۲۰۱۶ امور شرعی تشکیلات داعش را در منطقه ای در استان نینوا برعهده داشت.

بیانیه گروه رسانه های امنیتی عراق ادامه داده که این تروریست از یک خانواده داعشی است و برادرانی دارد که یکی از آنها سال ۲۰۱۴ اعدام شد، دیگری در عملیات انتحاری خود را میان نیروهای ائتلاف بین المللی منفجر کرد، برادر سوم به حبس ابد و چهارمین برادر او نیز به اعدام در زندان «ذی قار» محکوم شد.

برادر پنجم این سرکرده داعش هم به عنوان سرباز در گروه تروریستی موسوم به «الفرقان عین جالوت» مشغول بوده و اکنون فراری است.

در ادامه مبارزه نیروهای نظامی و امنیتی عراق برای نابودی هسته های تروریستی، نیروی هوایی عراق شب گذشته با انجام هشت رشته حمله پناهگاه ها و مخفیگاه های داعش را در مرز میان استان های صلاح الدین و نینوا را بمباران کردند که در اثر آن چندین لانه تروریست ها منهدم شد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش که یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده و خفته این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار