تماس با ما درباره ما

انتقاد آمریکا از مخالفت چین با ورود پروازهای آمریکایی به این کشور

دولت آمریکا از تصمیم چین برای متوقف کردن چندین پرواز آمریکایی به دلیل نگرانی از ویروس کرونا انتقاد کرده و مدعی شد این تصمیم توافق دوجانبه حمل و نقل هوایی میان آمریکا و چین را نقض می‌کند.
انتقاد آمریکا از مخالفت چین با ورود پروازهای آمریکایی به این کشور

به گزارش تهران بهشت؛ از "اسپوتنیک"، در هفته جاری دو شرکت "آمریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز" اعلام کردند که مقامات چینی با انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، با ورود برخی از پروازهای آمریکایی به چین که دارای مسافران مبتلا به کرونا هستند مخالفت کرده است. 

یک سخنگوی وزارت حمل و نقل هوایی آمریکا گفت: اقدامات چین مغایر تعهداتش در توافقنامه حمل و نقل هوایی آمریکا و چین است. ما در این مورد با [ چین] در ارتباط هستیم و حق انجام اقدامات نظارتی لازم را بر خود محفوظ می‌داریم.

در سال جاری میلادی چین با ورود حدود ۷۰ پرواز از آمریکا به این کشور مخالفت کرده است. 

انتقاد آمریکا از چین درحالی صورت می‌گیرد که این کشور پس از کشف سویه اومیکرون کرونا در کشور آفریقای جنوبی، ورود پروازها از هفت کشور جنوب آفریقا را به مدت دو ماه ممنوع کرد. 

به گزارش ایرنا، آمریکا در ۲۹ نوامبر ورود تقریباً همه شهروندان غیرآمریکایی را که اخیراً آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی سفر کرده بودند را ممنوع کرد. 

آمریکا اعلام کرد دلیل این تصمیم اتخاذ "احتیاط فراوان" نسبت به سویه شناسایی شده در آفریقای جنوبی بوده است. 

اما این تمهیدات نتوانست از گسترش سویه اومیکرون در آمریکا جلوگیری کند. 

روز سه شنبه (۲۱ دی۹ بود که خبرگزاری رویترز از ثبت رکورد جدید تعداد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ در آمریکا خبر داد و نوشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. 

در حالیکه سویه اومیکرون به طور بالقوه منجر به بیماری با شدت کمتری می‌شود، مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که تعداد زیاد مبتلایان می‌تواند نظام بهداشت و سلامت و بیمارستان‌ها را تحت فشار قرار دهد. 

در حال حاضر شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا به طور متوسط یک هزار و ۷۰۰ نفر در روز است که از حدود هزار و ۴۰۰ نفر روزهای اخیر بالاتر رفته است. 

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

ارسال نظر