تماس با ما درباره ما

آلمانی‌ها در عراق ماندنی شدند

دولت آلمان اعلام کرد که استقرار نیروهای نظامی این کشور در عراق را بار دیگر به مدت ۹ ماه تمدید کرده است.
آلمانی‌ها در عراق ماندنی شدند

به گزارش تهران بهشت؛ از " دویچه وله" بر اساس تصمیم جدید دولت آلمان، نیروهای نظامی این کشور تا پایان ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ در عراق باقی خواهند ماند.  

آلمان در عملیات موسوم به "باندسوهر" جهت حمایت از مبارزه علیه گروه تروریستی داعش به عراق نیرو اعزام کرده است. اکثر نیروهای آلمانی در منطقه کردستان عراق مستقر هستند. عملیات "باندسوهر" به آلمان اجازه می‌دهد که حدود ۵۰۰ سرباز در عراق مستقر کند.  

به گفته آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه و کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، ارتش این کشور «قابلیت‌های سوخت‌گیری هوایی، حمل‌ونقل هوایی، نظارت هوایی و موقعیت یابی و همچنین نیرو»  در عراق ارائه خواهد کرد.

تصمیم برای تمدید حضور نظامی آلمان در عراق و پایان عملیات نظامی این کشور در سوریه پس از سفر کریستین لامبرشت، وزیر دفاع این کشور به اردن و عراق در هفته گذشته گرفته می‌شود.  

این درحالی است که دولت اولاف شولتس صدراعظم آلمان خواستار پایان رسمی عملیات نظامی این کشور در سوریه شده است.  

جنگنده‌های آلمان تا ماه مارس ۲۰۲۰ در سوریه، مأموریت‌های شناسایی انجام می‌دادند.  حال با تصمیم روز چهارشنبه کابینه دوت آلمان، سوریه از فهرست کشورهایی که عملیات باندسوهر مجاز به فعالیت در آن است حذف می‌شود. . 

تصمیمات کابینه آلمان به تایید پارلمان این کشور نیاز دارد.  

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید حاج «ابومهدی المهندس» نائب رئیس پیشین سازمان «الحشد الشعبی» عراق در دی ماه ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد اما آمریکا بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار کرد.  

در همین حال پس از این مصوبه، آلمان اعلام کرد که به خواست دولت عراق ماموریت نظامیان خود در این کشور را ادامه می‌دهد.

ارسال نظر