تماس با ما درباره ما

مخالفان واکسن به خبرنگاران حمله کردند!

مخالفان واکسن در تجمع دیروز پاریس به گروه خبری خبرگزاری فرانسه حمله کردند. در این درگیری یک مامور حفاظت از خبرنگاران مجروح شد.
مخالفان واکسن به خبرنگاران حمله کردند!

به گزارش تهران بهشت؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از تظاهرات کنندگان تجمع دیروز (۱۵ ژانویه/۲۵ دی ماه) در میدان «تروکادرو» پاریس با بلندگو مردم را به حمله به خبرنگاران خبرگزاری فرانسه دعوت کرد. به گفته یکی از خبرنگاران ، حدود ۵۰ نفر به دو خبرنگار تصویری که دو مامور امنیتی محافظ داشتند، حمله کردند.

برپایه این گزارش، محافظان با مهاجمان درگیر شدند و در پی آن دو خبرنگار موفق به ترک صحنه شدند. در این درگیری یکی از محافظان از ناحیه سر مجروح شد. خبرنگاران و محافظان در نهایت در پشت نوار امنیتی پلیس پناه گرفتند و از پوشش خبری تظاهرات باز ماندند.

یکی از خبرنگاران که به مرگ تهدید شده بود، گفت: از این مساله شوکه شدم. در شش سال پوشش خبری اعتراضات این نخستین بار است که چنین خشونتی را مشاهده می کنم.

«فیل چتویند» مدیر خبر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این خبرگزاری به شدت به این تجاوز غیرقابل تحمل و ممانعت از انجام کار خبرنگارانش اعتراض می کند.

وی همچنین عنوان کرد امکان پیگیری قانونی چنین اقدامات غیرقابل قبولی را بررسی می کند.

این دومین بار است که گروه خبری خبرگزاری فرانسه هدف خشونت مخالفان واکسن قرار می گیرد. پیشتر در ژوئیه ۲۰۲۱ دو گزارشگر تصویری این آژانس مورد توهین تظاهرات کنندگان قرار گرفتند.

ادامه سیاست های سخت گیرانه برخی دولت های اروپایی برای ترغیب شهروندان به تزریق واکسن کرونا  باعث شد تا دیروز بعضی شهرهای مهم و پایتخت های اروپایی برای چندمین بار به صحنه تظاهرات در اعتراض به از سرگیری یا ادامه و تشدید محدودیت های کرونایی تبدیل شود. دیروز در فرانسه، آلمان و اتریش مخالفان واکسن تجمع کردند و اعتراضاتی را ترتیب دادند.

بر اساس ارزیابی سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع گسترده اومیکرون در دو ماه آینده بیش از نیمی از مردم اروپا به کرونا مبتلا خواهند شد.

طبق اعلام رسمی سه شنبه گذشته سازمان جهانی بهداشت، تنها در طول یک هفته ۱۵ میلیون نفر در جهان به اومیکرون مبتلا شدند که از زمان شروع همه گیری کرونا در جهان، رقم بی سابقه ای است. سرعت همه گیری اومیکرون در اروپا رو به افزایش است و آمارها از افزایش چشمگیر تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در اروپا حکایت دارد.

سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه آمار جدید حاکی از رشد ۵۵ درصد شیوع اومیکرون نسبت به هفته قبل از آن است، افزود: آمار مرگ و میر نیز ۳ درصد افزایش یافته است. سویه اومیکرون که دو هفته پیش، تنها ۱.۶ درصد مبتلایان جهانی را دربر می گرفت، در حال حاضر بیش از ۵۸.۸ درصد آزمایش های اخیر را به خود اختصاص داده و از سویه دلتا پیشی گرفته است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار