تماس با ما درباره ما

شیوع انفجاری اومیکرون در آمریکا؛ نیمی از بیمارستان امکان پذیرش ندارند

آمریکا با وجود دسترسی به انواع ویروس کرونا و واکسیناسیون گسترده در این کشور، اما با شدت گرفتن مبتلایان کووید-۱۹ بخصوص سویه اومیکرون شمار بستری شدگان در بیمارستان ها دراین کشور به حدی رسیده است که ناگزیر نیمی از بیمارستان ها در آمریکا به علت کمبود تخت پذیرش بیمار ندارند.
شیوع انفجاری اومیکرون در آمریکا؛ نیمی از بیمارستان امکان پذیرش ندارند

به گزارش تهران بهشت، نشریه انگلیسی گاردین با انتشار این خبر نوشت: بنابر اعلام  اداره بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS)نیمی از بیمارستان های آمریکا به علت ادامه افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون عملا بسته شده اند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: در ۲۴ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا، درحالی که شمار مبتلایان به سویه اومیکرون در آمریکا رو به فزونی نهاده است، حداقل ۸۰ درصد از تخت های بیمارستانی اشغال شده است.

گاردین نوشت:  در ۱۸ ایالت آمریکا نیز حداقل ۸۵ درصد از تخت های بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها اشغال و در ۲۴ ایالت نیز ۸۰ درصد از تخت های بیمارستانی پر شده اند.

 

شش ایالت آمریکا با کمبود تخت دربخش ICU

این روزنامه انگلیسی نوشت: ایالت های آلاباما، میسوری، نیومکزیکو، رودآیلند، تگزاس و ویسکانسین ازجمله ایالت هایی در آمریکا هستند که هم اکنون با کمبود تخت در بخش ICU برای مراقبت و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا مواجه اند.

این گزارش می افزاید: ایالت تگزاس که این هفته بالاترین رکورد مبتلایان در یک روز را در آمریکا به خود اختصاص داد، ۷۵هزار و ۸۱۷مورد جدید ابتلا به کرونا در یک روز،  بیش از ۹۲ درصد از تخت های بخش مراقبت های ویژه آن پرشده و  بیشاز ۳۴ درصد از تخت های بیمارستانی در اشغال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است.

گاردین نوشت: در ایالت ویسکانسین نیز ۹۰.۶ درصد از بخش های ICU بیمارستان ها پر بوده که  ۴۱.۴ درصد آنها مربوط به مبتلایان به کووید-۱۹ می باشد، در ایالت آلاباما نیز بیش از ۹۱ درصد از تخت های بخش مراقبت های ویژه پر شده اند.

 

بستری شدن بی سابقه کودکان مبتلا به کرونا در ایالت آلاباما

این نشریه چپ میانه چاپ لندن درادامه نوشت: در ایالت آلاباما شمار کودکان مبتلا به ویروس کرونا ناشی از سرعت بالای انتقال سویه اومیکرون طی روزهای اخیر به رقم بی سابقه ای رسید، حداقل ۶۰ کودک در بیمارستان ها بستری شدند که ۱۳ کودک در وضعیت وخیم ابتلا به این ویروس در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

 

 

شمار جان باختگان ویروس کرونا در دولت های ترامپ  و بایدن

گاردین نوشت: شمار جان باختگان به ویروس کرونا در دوره ۱۰ ماهه نخست ریاست جمهوری جو بایدن به ۳۵۳هزار نفر رسید، این درحالی بود که بنابر داده های دانشگاه جان هاپکینز در ۱۰ ماه آخر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۴۲۵هزار آمریکایی به علت ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند.

 

بیش از ۳هزار جان باخته مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت در آمریکا

بنابر داده های تارنمای «ورد مترز دات اینفو»  (worldometers.info)  شمار جان باختگان به ویروس کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در آمریکا در مجموع به سه هزار و۳۶۶ نفر رسید.

اکنون شمار کلی جان باختگان ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا درمجموع به ۸۷۳هزار و۱۴۹ نفر رسیده است.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز به بیش از ۶۶ میلیون و ۶۶۴هزار  نفر رسید،  این آمار نشان دهنده آن است که آمریکا همچنان کانون شماره یک شیوع کووید-۱۹ در جهان به شمار می رود.

هم اکنون آمار  مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۳۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر عبور کرد که از این تعداد نیز بیش از پنج میلیون و ۵۰۰هزار نفر جان باخته اند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار