تماس با ما درباره ما

رئیس‌جمهور کره جنوبی در امارات سکه یک پول شد

مذاکرات برنامه ریزی شده بین رئیس جمهور کره جنوبی و ولیعهد امارات به علت آنچه "بروز یک موضوع پیش بینی نشده کشوری" برای طرف اماراتی اعلام شده، لغو شد.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در امارات سکه یک پول شد

به گزارش تهران بهشت؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی که برای سفری سه روزه به امارات متحد عربی رفته است، قرار بود امروز (دوشنبه) با "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی دیدار نماید، اما بنا بر اعلام یک مقام کره ای که خواست نامش ذکر نشود، این دیدار بنا به درخواست طرف اماراتی و به علت پیش آمدن یک موضوع فوری و پیش بینی نشده کشوری لغو شده است.

هنوز مشخص نیست که علت لغو دیدار و مذاکرات رئیس جمهور کره با ولیعهد ابوظبی چه بوده است. مون قرار بود امروز در ابوظبی درباره وضعیت کربن خنثی (توقف انتشار گازهای آلاینده کربنی) سخنرانی کرده و با ولیعهد ابوظبی درباره راههای تقویت همکاری دوجانبه درباره تغییرات آب و هوایی و نیز مسائل دفاعی و امنیت ملی گفت وگو نماید.

این مقام کره ای در پاسخ به این که آیا لغو این دیدار به علت وضعیت شیوع کووید-19 در امارات بوده است، گفت که طرف اماراتی علت مشخصی ذکر نکرده است.

روز یکشنبه کره جنوبی یک توافق اولیه و مقدماتی با امارات برای فروش موشک های میان-برد زمین به هوا به این کشور حاشیه خلیج فارس امضا کرد که نشانه ای از تعمیق همکاری های دفاعی بین دو کشور است. این توافق در پی دیدار مون با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات در دبی امضا شد. ارزش این توافق بطور رسمی اعلام نشده، اما گزارشهای رسانه ها حاکی است که ارزش مالی این توافق احتمالا به 3.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار