تماس با ما درباره ما

ادعای رسانه‌های آمریکایی در مورد روسیه رد شد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای ادعاهای رسانه های آمریکایی مبنی بر ارسال سلاح روسی به طرف های درگیر در افغانستان را تکذیب کرد.
ادعای رسانه‌های آمریکایی در مورد روسیه رد شد

به گزارش تهران بهشت، زاخارووا در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، به اخبار برخی رسانه ها آمریکایی و کاربران شبکه های اجتماعی اشاره کرد که مدعی شده بودند، مقادیری تسلیحات روسی به جبهه ملی مقاومت در استان پنجشیر تحویل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در این گزارش ها به نقل از کارشناسان ضدروس ادعا شده بود که تسلیحات تحویل شده به شبه نظامیان پنجشیر ساخت روسیه بوده است.

وی افزود: مخالف این گونه ادعاهای بی اساس و پیامدهای احتمالی آن هستیم و اعلام می کنیم که روسیه به هیچ وجه در مناقشه و رویارویی مسلحانه بین طرف های افغانی شرکت ندارد و در آینده نیز قصد ندارد در این رویارویی شرکت کند.  

زاخارووا گفت: بر این باوریم که تحویل تسلیحات  به طرف های افغانی به تثبیت اوضاع این کشور هیچ کمکی نمی کند و برعکس رویارویی ها در داخل افغانستان را تشدید خواهد کرد که ممکن است آتش جنگ داخلی در این کشور را برافروزد.  

  مقام های روسیه امکان فروش هر گونه تسلیحات این کشور به دولت طالبان و نیز طرف های دیگر در افغانستان را رد کرده اند.

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان به تازگی اخبار رسانه های غربی مبنی بر فروش تسلیحات روسی به دولت طالبان را تکدیب کرد.

به گزارش ایرنا، کابولوف که ریاست اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه را نیز برعهده دارد  به رسانه های روسی گفت: مسکو قصد فروش تسلیحات به دولت جدید افغانستان را ندارد و همه ادعاها در این مورد بی اساس است.

وی در پاسخ به این سوال که رسانه های غربی از آغاز فروش تسلیحات روسیه به طالبان خبر می دهند و آیا این اخبار واقعیت دارد، اظهار داشت: این ادعاها کاملا احمقانه است و حتی تصورش را هم نمی توانم بکنم.

وی افزود: طالبان نیازی به سلاح ندارد زیرا به اندازه کافی تسلیحات در اختیار دارند. نیروهای آمریکایی در فرار از افغانستان به اندازه ای سلاح از خود بجا گذاشته اند که برای ارتش دو کشور کفایت می کند.

کابولوف گفت: برعکس باید به این مساله فکر کرد که دولت طالبان از بی پولی، تسلیحات آمریکایی باقی مانده در این کشور بویژه سلاح های ضدهوایی دوش پرتاب آمریکایی را به گروه های مختلف نفروشد  

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان به تازگی در این رابطه امکان تحویل سلاح از سوی مسکو به افغانستان را رد و خاطرنشان که روسیه قصد ندارد سلاح به افغانستان تحویل دهد.  

ارسال نظر