تماس با ما درباره ما

ریل قطار در بلوچستان منفجر شد!

انفجار بمب در خط آهن قطار مسافربری «ایالت بلوچستان» در جنوب غرب پاکستان، ده‌ها زخمی برجای گذاشت و برخی گزارش‌ها از احتمال تلفات انسانی حکایت دارد.
ریل قطار در بلوچستان منفجر شد!

به گزارش تهران بهشت، منابع خبری پاکستان روز سه‌شنبه به نقل از پلیس بلوچستان اعلام کردند: چند دستگاه واگن قطار مسافربری جعفر اکسپرس که از شهر کویته (مرکز ایالت بلوچستان) عازم شهر پیشاور در حوالی منطقه «بولان» بود، بر اثر انفجار بمب واژگون شد.

گروه‌های امدادی با حضور در محل، مجروحان این حادثه شامل ده‌ها زن، مرد و کودک را به مراکز پزشک قانونی و بیمارستان منطقه منتقل کردند.

منابع بیمارستانی وضعیت چندین نفر از زخمی‌های این حادثه را وخیم اعلام کرده و از احتمال تلفات انسانی در این حادثه تروریستی خبر داده‌اند.

تاکنون هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت این انفجار تروریستی را به عهده نگرفته است.

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای امنیتی، یگان‌های ضدتروریستی و دیگر واحدهای نیروی پلیس ایالت بلوچستان و مستقر در شهر بولان با حضور در محل، منطقه را محاصره کرده‌اند. تحقیق برای شناسایی عوامل این اقدام ادامه دارد.

در پی این انفجار، برنامه‌های ورود و خروج قطارها از ایستگاه شهر کویته و بیشتر شهرهای ایالت پنجاب و سند پاکستان به تعویق افتاده است.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقامات دولتی نوشتند: در گذشته، شورشیان گروه "ˈارتش آزادی طلب بلوچ" مسوولیت عملیات‌های بمب گذاری در مسیر عبور قطارهای مسافربری در ایالت بلوچستان را به عهده گرفته بودند.

ارسال نظر