تماس با ما درباره ما

فرانسه به حالت بحرانی درآمد!

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد تعداد افراد بستری شده به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های فرانسه با افزایش ۸۸۸ نفری به ۲۵ هزار و ۷۷۵ نفر رسیده است که بیشترین افزایش روزانه بستری شدگان از اوایل نوامبر ۲۰۲۰ و قبل از آغاز برنامه واکسیناسیون بوده است.
فرانسه به حالت بحرانی درآمد!

به گزارش تهران بهشت، خبرگزاری رویترز نوشت: آخرین بار در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ تعداد بستری ها در بیمارستان های فرانسه به بیش از ۲۵ هزار نفر رسید.

آمار روز دوشنبه وزارت بهداشت فرانسه همچنین نشان داد که تعداد افراد مبتلا به کووید-۱۹ که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های فرانسه بستری شده اند با افزایش ۶۱ نفری به ۳ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده است که این افزایش بعد از یک روند ثابت در تعداد بستری ها در این بخش در چهار روز گذشته رخ داده است.

انستیتو پاستور فرانسه هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می رود ابتلا به ویروس اومیکرون در این کشور در اواسط ماه ژانویه به اوج برسد که این روند به دنبال افزایش بی سابقه پذیرش در بیمارستان ها در نیمه دوم ماه ژانویه بروز کرده است.

روز یکشنبه وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که بیش از ۲۷۸ هزار نفر در این کشور به سویه جدید کرونا مبتلا شده اند. این میزان در مقایسه  با هفته قبل از آن ۶ درصد کاهش داشت و برای اولین بار در سال جدید میلادی کاهش ابتلاها را در مقایسه هفتگی داشته است.

روز دوشنبه این وزارتخانه از ابتلای ۱۰۲ هزار و ۱۴۴ مورد جدید خبر داد و میانگین ابتلاهای روزانه در یک هفته را نزدیک به ۲۹۵ هزار و ۶۳۱ نفر اعلام کرد. این وزارتخانه شمار تلفات جدید کرونا را در این کشور ۲۹۶ نفر اعلام کرد که شمار کلی تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری در فرانسه را به ۱۲۷ هزار و ۲۶۳ رسانده است.

پارلمان فرانسه روز یکشنبه اقدامات جدید دولت برای مدیریت کووید-۱۹ شامل استفاده از مجوز واکسن را -که از سوی مخالفان واکسن به چالش کشیده شده است- تصویب کرد.

بر اساس قانون جدیدی که به دلیل مخالفت ها در کنگره با برخی از مفاد سختگیرانه آن روند دشواری را برای تصویب طی کرد، مردم باید برای ورود به اماکن عمومی مانند رستوران ها، سینماها و قطارها مجوز واکسن نشان دهند.

بر اساس مقررات فعلی افرادی که هنوز واکسن نزده اند می توانند با نتیجه تست منفی کرونا به چنین اماکنی وارد شوند.

گزارش وزارت بهداشت فرانسه نشان می دهد که حدود ۷۸ هزار نفر از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده اند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار