تماس با ما درباره ما

روزنامه پاکستانی بخاطر ایران یقه عمران خان را گرفت!

یک روزنامه پاکستانی خطاب به دولت عمران‌خان نخست وزیر این کشور نوشت که توسعه و رفاه ساکنان مناطق مرزی مشترک با ایران وابستگی دیرینه به تجارت با این کشور همسایه دارد، لذا دولت اسلام‌آباد تقویت روابط تجاری و توسعه زیرساخت‌های مرزی را در اولویت کاری قرار دهد.
روزنامه پاکستانی بخاطر ایران یقه عمران خان را گرفت!

به گزارش تهران بهشت، روزنامه اردو زبان «نایی بات» همزمان با بازدید و نشست‌های مفصل سفیر پاکستان در ایران از نوار مرزی دو کشور و جلسات مرزی در ایالت بلوچستان با حضور مسوولان دولتی و نظامی این ایالت، در سرمقاله امروز خود بر لزوم تقویت مراکز تجاری در امتداد مرزهای مشترک دو کشور همسایه تاکید کرد.

در این سرمقاله آمده است: "مطهر نیاز رانا" دبیرکل ایالت بلوچستان طی سفر به شهر مرزی تفتان در مجاورت گذرگاه میرجاوه ایران، از نقاط مختلف مرزی بازدید کرد. وی طی گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مرز تفتان از نظر رفت و آمد و فعالیت های تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و با تلاش دولت های فدرال و ایالتی تمامی تسهیلات تجاری لازم در اختیار مردم و تجار محلی قرار می دهد، گفت: در راستای چشم انداز نخست وزیر پاکستان و سروزیر بلوچستان، گام هایی بر اساس اولویت برای توسعه بیشتر مرز تفتان و رفع مشکلات و معضلات پیش روی تجارت با جمهوری اسلامی ایران برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات تجاری در تفتان برای مردم و جامعه بازرگانی باید افزایش یابد و پایانه های گمرکی نیز راه اندازی شود. به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به زائران پاکستانی در مسیر عزیمت به ایران و اهالی مسائل مرتفع خواهد شد.

مطالبه روزنامه پاکستانی از دولت عمران‌خان: توسعه تجارت با ایران در اولویت باشد

روزنامه نایی بات در سرمقاله خود افزود: تفتان در حال حاضر بزرگترین مرکز تجارت با ایران در مرز مشترک دو همسایه است. روزانه صدها وسیله نقلیه از اینجا عبور می کنند. اما این شهر فاقد امکانات اولیه و یا زیرساخت‌های قوی است.

این روزنامه به دولت پاکستان توصیه کرد که باید برای مرتفع سازی مسائل با مسئولان ایرانی هماهنگ باشد. اشتغال مردم دو کشور از طریق بازارچه های مرزی باید ادامه پیدا کند. 

نایی بات نوشت: به غیر از تفتان، امرار معاش و اشتغال چند شهر ایالت بلوچستان تا بندر گوادر در گروی تجارت با ایران است، از این رو از مسئولان ذیربط درخواست می شود برای افزایش تجارت با ایران در تفتان و راه اندازی بازارچه های کوچک تا گوادر گام عملی بردارند.

اول اردیبهشت امسال (اواسط آوریل ۲۰۲۱) با سفر وزیر امور خارجه پاکستان به کشورمان، تهران و اسلام‌آباد تفاهمنامه توسعه تجارت و گشایش گذرگاه‌های مرزی را امضا کردند و همان روز سومین گذرگاه رسمی مشترک دو کشور در منطقه «مند»  (پاکستان) و «پیشین»  (ایران) با حضور مقامات دو کشور افتتاح شد.

فعال‌سازی بازارچه‌های مشترک مرزی و گشایش دو گذرگاه جدید دیگر میان ایران و پاکستان دستور کار دولت‌های دو کشور در سال جدید میلادی به حساب می‌آید، رویدادی که از سوی نهادهای تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان مورد ستایش قرار گرفته و همگان بر لزوم توسعه این همکاری‌ها تاکید می‌کنند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار