تماس با ما درباره ما

اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین در قالب جدید!/ فضای دیجیتال هم در امان نماند

تارنمای اورسیا ریویو با اشاره به تلاش ها برای تصویب قانون محدودیت آزادی بیان فلسطینی ها در فضای دیجیتال نوشت: این اقدام تل آویو گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین به فضای دیجیتال است.
اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین در قالب جدید!   فضای دیجیتال هم در امان نماند

به گزارش تهران بهشت؛ این رسانه افزود: حتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز که سیاستمداری راست گرا بود با طرح پارلمان (کنست) برای افزایش اختیارات و قدرت کابینه برای کنترل و محدود کردن محتواهای منتشر شده در فضای اینترنت مخالفت کرد.

این طرح در سال ۲۰۱۶ توسط گیدئون سار رقیب نتانیاهو از حزب لیکود ارائه شد.

تحلیلگران می گویند نتانیاهو نگران بود دشمنانش، از محدودیت حق آزادی بیان فلسطینی ها در فضای آنلاین به ضرر او استفاده کنند.

اکنون این طرح بار دیگر  مطرح شده است. سار اکنون وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و معاون نخست وزیر نفتالی بنت است. بنت به توسعه شهرک های صهیونیستی ادامه می دهد و اوضاع را برای فلسطینی ها دشوار تر کرده است و اکنون به نظر می رسد سار قصد دارد ادامه این اشغالگری را به فضای دیجیتال تعمیم دهد.

ائتلاف مدافع حقوق فلسطینی ها در فضای اینترنت گفته است آنچه که به «قانون فیس بوک» شناخته می شود به دادگاه های رژیم صهیونیستی اجازه  می دهد درخواست حذف محتواهایی را در فضای رسانه های اجتماعی داشته باشد که به ادعای این رژیم تحریک کننده است و به «امنیت» آن آسیب می رساند.

این ائتلاف و سازمان حقوق بشر فلسطین ماه گذشته اعلام کردند که سانسور مطالب فلسطینی ها در فضای دیجیتال از سال ۲۰۱۶ که طرح سار برای اولین بار ارائه شده تعمیق شده است.

این دو سازمان در بیانیه مشترک خود تاکید کردند که واحدموسوم به سایبر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۶ دو هزار و ۴۲۱ درخواست به شرکت های رسانه های اجتماعی داده و از آنها خواسته است مطالب فلسطینی ها را حذف کنند و این روند افزایش یافته است به طوری که این واحد تاکنون خواستار حذف بیش از ۲۰ هزار مطلب ارسالی فلسطینی ها در فضای دیجیتال شده است.

این گروه های فلسطینی معتقدند  قانون جدیدی که کمیته وزیران ماه گذشته آن را تصویب کرد و برای تصویب نهایی به کنست ارسال خواهد شد روابط بین واحد سایبر و شرکت های رسانه های اجتماعی را تحکیم خواهد کرد.

دخالت فیس بوک در تلاش های صهیونیست ها برای سرکوب فلسطینی هایی که خواستار عدالت، آزادی و پایان اشغالگری هستند به دلیل توافقات شرکت های رسانه ای با تل آویو در سپتامبر ۲۰۱۶ است. کابینه وقت رژیم صهیونیستی در آن زمان اعلام کرد که توافقی را با شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی امضا کرده که همکاری برای تضعیف اقدامات تحریک آمیز در شبکه های اجتماعی را هدف قرار می دهد. در ظرف چند روز از اعلام این خبر گزارش های بسیاری از روزنامه نگاران فسطینی حذف شدند.

گزارش مرکز عربی پیشرفت رسانه های اجتماعی در ۱۱ ژانویه به جزییات برخی از اقدامات تل آویو برای مدیریت و خفه کردن و جاسوسی از فلسطینی ها پرداخته است. این گزارش که تحت عنوان «هشتگ فلسطین ۲۰۲۱ » منتشر شده به افزایش استفاده از فناوری های نظارتی  به ویژه در چارچوب قانون پیشنهادی رژیم صهیونیستی می پردازد که استفاده از دوربین های تشخیص چهره در اماکن عمومی را پیشنهاد می دهد.

یادآوری می شود که رژیم صهیونیستی دستکم در دو سال گذشته از این دوربین ها در پاسگاه های نظامی در سراسر کرانه باختری استفاده کرده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار