تماس با ما درباره ما

بایدن از این موضع خود کوتاه نمی‌آید!/ ماجرا چیست؟

خبرگزاری رویترز نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت هنوز زود است که نسبت به لغو تعرفه های کالاهای چینی تعهدی داشته باشد اما مذکره کننده اصلی تجاری این کشور این موضوع را در دست بررسی دارد.
بایدن از این موضع خود کوتاه نمی‌آید!  ماجرا چیست؟

به گزارش تهران بهشت، خبرگزاری رویترز نوشت: بایدن روز چهارشنبه گفت امیدوارم در شرایطی قرار بگیرم که بتوانم بگویم چینی ها به تعهدات خود یا بیشتر تعهدات خود عمل کرده اند و بتوانم تعرفه ها را لغو کنم اما هنوز در چنین موضعی قرار ندارم.

وی به تعهدات چین در فاز یک توافق تجاری امضا شده با این کشور توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا اشاره داشت.

چین نتوانسته به توافق تجاری دو ساله خود درباره خرید ۲۰۰ هزار میلیارد دلار از کالاها و خدمات مازاد آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱ عمل کند و هنوز معلوم نیست که چگونه چنین کاستی را جبران خواهد کرد.

بر اساس آمار گردآوری شده از سوی انستیتو اقتصاد بین المللی پیترسون، خرید کالاها و خدمات آمریکایی از سوی چین در ماه نوامبر ۲۰۲۱ فقط حدود ۶۰ درصد از اهداف تعیین شده را تامین کرده است و انتظار می رود مرکز آمار آمریکا هفته آینده آمار ماه دسامبر را ارائه دهد.

بایدن گفته متوجه است که برخی از گروه های تجاری از او می خواهند تعرفه های دولت بایدن علیه صدها ملیارددلار از واردات چین را کاهش دهد اما کاترین تای مشاور ارشد تجاری او این موضوع را در دست بررسی دارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت هنوز زود است در این زمینه اقدام شود به ویژه که چین به تعهد خود درباره افزایش خرید کالا و خدمات عمل نکرده است.

چین هفته گذشته ابراز امیدواری کرد آمریکا شرایطی را برای گسترش همکاری های دو کشور ایجاد کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار