تماس با ما درباره ما

آمریکا تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی تحریم هایی را علیه افراد و شرکت هایی به بهانه ارتباط با حزب الله لبنان اعمال کرد.
آمریکا تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد

به گزارش منیبان؛ در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، "عدنان ایاد" تامین کننده مالی حزب الله و همچنین اعضای شبکه بین المللی تامین کنندگان و شرکت های مرتبط با او و "عادل دیاب"، شریک تجاری عدنان ایاد و شریک مالی حزب الله را در فهرست تحریم ها قرار داد.

عادل دیاب در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری تحریم شد.

ایالات متحده آمریکا در ۸ اکتبر ۱۹۹۷ حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۱ به عنوان یک سازمان تروریستی جهانی تعیین کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا  در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد اقدام امروز، سوء استفاده حزب‌الله از سیستم مالی بین‌المللی برای جمع‌آوری ثروت و پولشویی برای فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌ آن در حالی که  مردم لبنان از یک بحران اقتصادی بی‌سابقه در لبنان رنج می‌برند، را افشا و هدف قرار می‌دهد.

این مقام آمریکایی مدعی شد وزارت خزانه داری آمریکا متعهد به مختل کردن فعالیت غیرقانونی حزب الله و تلاش برای فرار از تحریم ها از طریق شبکه های تجاری است در حالی که این گروه شبکه های حمایتی فاسد در لبنان را افزایش می دهد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، شخصیت های تحریم شده شامل عدنان عید، جهاد عدنان عید و علی عادل دیاب هستند. آمریکا همچنین ۱۰ شرکت را نیز به اتهام ارتباط آنها با حزب الله را تحریم کرد.

به دلیل تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا، هرگونه دارایی این شخصیت ها و شرکت ها در آمریکا مسدود می شود.

تداوم تحریم های آمریکا علیه افراد مرتبط با حزب الله لبنان در حالی است که روزنامه الاخبار چند پیش از ارسال پیامی از سوی دولت آمریکا برای برقراری ارتباط با حزب الله لبنان به منظور بحث در مورد پرونده های مختلف لبنان شده بود .

روزنامه «الاخبار» نشریه نزدیک به حزب الله لبنان نوشته بود: همزمان با اعلام خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله، دولت آمریکا از رهبران این حزب خواست تا برای بررسی موضوعات مختلف این کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 

به نوشته این روزنامه لبنانی، «میانجی ها» با ارسال پیامی از سوی دولت آمریکا به رهبری حزب الله خواستار برقراری ارتباط برای بحث در مورد پرونده‌های مختلف لبنان شدند.

الاخبار اضافه کرد: حزب الله به میانجی‌گران ابلاغ کرد که هرگونه ارتباط با آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرد.

آمریکا با فشارهای سیاسی و وضع تحریم ها علیه لبنان و  سوریه از طریق قانون به اصطلاح "سزار" باعث به وجود آمدن بحران اقتصادی و مالی در این کشورها شده است.

واشنگتن تاکنون نتوانسته است خواسته های سیاسی خود را تحمیل کند و تلاش  برای محاصره اقتصادی لبنان نیز با ابتکار عمل حزب الله در هم شکسته است.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل سیاسی، توسعه فعالیت و تاثیر گذاری حزب الله در لبنان و منطقه که در سال های اخیر به کشورهای مختلف از جمله سوریه و فلسطین رسیده و در مقابل حصر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، موجب نگرانی صهیونیسم جهانی و سربازان آن یعنی سران آمریکا شده، از این رو مقامات واشنگتن همانند رهبران رژیم صهیونیستی به هر طریقی به دنبال ضربه زدن به این جنبش هستند و اقتدار حزب الله و توسعه نقش آن در لبنان و منطقه را به هیچ وجه بر نمی تابند، حتی اگر حزب الله در خط مقدم نبرد علیه تروریسم جهانی قرار داشته باشد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار