تماس با ما درباره ما

کابوس جورج فلوید درحال تکرار شد؟/ چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

تصاویر منتشر شده از کشته شدن یک رنگین پوست نوجوان (۱۷ ساله) در ایالت کانزاس آمریکا، تنها ۲ روز پس از دستگیر شدن و شکنجه او در بازداشتگاه نوجوانان، موج دیگری از خشم همگانی را برانگیخت؛ موجی که شاید خروش مردم خشمگین آمریکا در ماجرای قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ را تکرار کند.
کابوس جورج فلوید درحال تکرار شد؟  چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

به گزارش تهران بهشت؛ از تارنمای دیلی بیست؛ این فیلم ویدیویی یک ساعت و نیمه شان می دهد ماموران پس از انتقال سدریک لوفتون ۱۷ ساله در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ماه) به بازداشتگاه، برای مهار او تلاش کردند و در پی مقاومت، او را به زور به یک سلول انتقال داده و برای مدت بیش از ۳۰ دقیقه با صورت بر کف سلول خوابانده وسپس به او دستبند زدند. اما چند دقیقه بعد متوجه شده اند که ضربان قلب او متوقف شده است.

سپس ماموران اورژانس به سرعت به اتاق فراخوانده شده و توانستند اندکی از ضربان او را بازگردانند، اما سدریک ۲ روز پس از بستری شدن در بیمارستان بر اثر سکته قلبی جان سپرد.  پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، علت مرگ او را درگیری جسمانی در هنگام خوابانده شدن بر روی زمین تشخیص داده است.  

مرگ این نوجوان، همانند جرج فلوید در سال گذشته (۱۳۹۹)، توجه همگانی را در ایالات متحده جلب کرده است.

به گفته مارک بنت دادستان بخش سدویک کانتی، درگیری طولانی مدت سدریک در هنگامی که با صورت بر روی زمین خوابانده شده بود، مانع تنفس او شده تا جایی که اکسیژن دریافتی قلبش آنقدر کاهش یافته که ضربانش متوقف شده است. اما بنت باوجود درخواست اعضای خانواره لوفتون برای بررسی و محاکمه عاملان این حادثه، از اعلام جرم علیه کارکنان این بازداشگاه خودداری کرد و مدعی شد که آنان برای دفاع ازخود اقدام کرده اند و از تعقیب کیفری مصون هستند. زیرا هیچ یک از این کارکنان نگفته اند که لوفتون نشانه ای از دشواری در تنفس بروز داده باشد.

خروش گسترده مردم آمریکا بویژه جامعه سیاهپوستان در اعتراض  به قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ که مدتها در ایالات مختلف ادامه داشت

خانواده این نوجوان در بیانه ای اعلام کردند که مرگ او به دست همان کارکنان موظف به حفاظت از وی و اطمینان حاصل کردن از ایمنی او رخ داد و خواستار جلوگیری از این کشتارهای بدون دلیل شدند.  

دفتر کلانتر بخش می گوید که لوفتون در برابر بازداشت مقاومت کرده بود و به اتهام حمله به یک مامور پلیس بازداشت شد.

 گروه حقوق مدنی انجمن ملی بهبود موقعیت رنگین پوستان ایالات متحده خواستار اعلام جرم علیه مرتکبان این حادثه شد و اعلام کرد که مرگ او چه بر اثر بی توجهی یا عامدانه، اقدامی خلاف وجدان و غیرانسانی بوده است و مرتکبان این قتل باید کاملا تحت پیگیرد قرار گیرند. برخورد خشونت بار ماموران اجرای قانون با جامعه سیاهپوستان قابل ادامه نیست.  

خانواده لوفتون تصمیم دادستان محلی را برای متهم نکردن کارکنان بازداشتگاه نوجوانان، مورد دیگری از قتل یک سیاهپوست غیرمسلح به دست ماموران انتظامی دانسته اند که از مصونیت برخوردار هستند. مرگ سیدریک مانند جرج فلوید توسط افرادی صورت گرفت که موظف به حفاظت از او بودند. در این مورد نیز ماموران، سدریک را آن قدر در حالت خوابیده با صورت بر زمین فشار دادند تا تنفسش قطع شود.

جورج فلوید مه سال گذشته (خرداد ۱۳۹۹) در حالی که یکی از ماموران اداره پلیس مینیاپولیس زانویش را برای حدود نه دقیقه بر گرده او قرار داده بود، در سن ۴۶ سالگی درگذشت. مرگ فلوید و تصاویری که از این لحظه تلخ و تکان دهنده منتشر شد، موجی از تکانه و خشم را در آمریکا به راه انداخت که به اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا در برخورد شهروندان آمریکایی آفریقایی تبار منجر شد. در تیر ماه سال جاری دادگاه ایالت مینه‌سوتا آمریکا درک شووین افسر پلیس عامل قتل فلوید را به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم کرد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار