تماس با ما درباره ما

دیدار اعضای برجام و آمریکا در غیاب ایران!+ جزییات

اعضای گروه ۱+۴ دیشب (سه‌شنبه) با تیم مذاکره کننده آمریکایی در وین که این روزها دچار اختلافات داخلی شده و گفته می‌شود تعدادی از اعضا هیات را ترک کرده‌اند، پیرامون روند مذاکرات وین که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه جریان دارد تشکیل جلسه دادند.
دیدار اعضای برجام و آمریکا در غیاب ایران!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: شرکت کنندگان برجام (در غیاب ایران) و آمریکا عصر امروز برای ارزیابی وضعیت گفت‌وگوهای وین دیدار کردند.

وی افزود: مثل همیشه روس‌ها خوشبین تر و همکاران غربی بدبین بودند. این دیپلمات روس اضافه کرد که طرف ها پیرامون «مشاجره دائمی درباره نیمه پر یا نیمه خالی لیوان » بحث و گفت‌وگو کردند.

جلسه دیشب بر خلاف نشست‌های پیشین در هتل ریتز وین برگزار شد. پیشتر جلسات گروه ۱+۴ و آمریکا در هتل ماریوت که مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار دارد برگزار می‌شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان این روزها سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند.

راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده، اما رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

عصر سه شنبه علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و سه نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار کرد.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.

ارسال نظر