تماس با ما درباره ما

دمیدن انگلیس در آتش اختلاف ناتو و روسیه

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس همزمان با بالا گرفتن تنش ها بین غرب و روسیه، به ناتو پیشنهاد افزایش کمک های نظامی را ارائه کرد.
دمیدن انگلیس در آتش اختلاف ناتو و روسیه

به گزارش تهران بهشت؛ تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، جانسون گفت که انگلیس با افزایش نیروهای اعزامی به سراسر اروپا، آماده ارسال یک پیام روشن به کرملین است.

نخست وزیر انگلیس به نیروهای مسلح دستور داده تا آماده استقرار نظامی گسترده شوند که این مساله می تواند نیروهای اعزامی انگلیس را دو برابر کند و به زعم جانسون، مرزهای اروپا را تقویت کرده و تضمین دهد که انگلیس قادر به حمایت از متحدان ناتو در زمین، دریا و آسمان است.

جانسون ابراز داشت: این اقدام به مسکو نشان خواهد داد که انگلیس اقدامات بی ثبات کننده آنها را تحمل نمی کند و در صورت تهاجم روسیه، در کنار متحدان ناتو می ایستد.

وی اضافه کرد: اگر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه مسیر خونریزی و ویرانی را انتخاب کند، یک تراژدی برای اروپا خواهد بود؛ اوکراین باید آینده اش را خود انتخاب کند.

مقامات لندن برای نهایی کردن جزئیات توافق با ناتو بر سر افزایش نیروهای انگلیسی، این هفته به بروکسل سفر می کنند.  

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود وزارت خارجه انگیس روز دوشنبه تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعلام کند که به بریتانیا اجازه می‌دهد منافع استراتژیک و مالی روسیه را هدف قرار دهد.

انگلیس در تأمین سلاح های دفاعی و نیروهای آموزشی در اوکراین نقش داشته؛ هرچند که مقامات این کشور می گویند اعزام نیروی رزمی بعید است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار