تماس با ما درباره ما

بزرگترین حمله موشکی علیه امارات در راه است

یک وبگاه یمنی به نقل از منابع اطلاعاتی در صنعاء از حمله قریب‌الوقوع و بی سابقه پهپادی و موشکی به امارات متحده عربی خبر داد.
بزرگترین حمله موشکی علیه امارات در راه است

به گزارش تهران بهشت، وبگاه الخبر الیمنی امروز (یکشنبه) به نقل از منابعی در بخش «اطلاعات نظامی» دولت صنعاء از طرح حمله بی سابقه و ویرانگر به امارات متحده عربی و هدف‌گیری ۵۰ نقطه حساس در این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، قرار است در عملیاتی به نام «سیل العرم» با نزدیک به ۳۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک بالستیک و ۴۶ موشک کروز، شریان‌های حیاتی اقتصادی امارات متحده عربی، در هم کوبیده شود. (سیل العرم اشاره به سیل بزرگی است که به عنوان عذاب الهی بر قوم سبأ در یمن نازل شد. ماجرای این عذاب الهی در آیه ۱۶ سوره مبارکه سبأ آمده است.)

وبگاه الخبر الیمنی نوشت که مقامات سیاسی و نظامی عالی‌رتبه در صنعاء این طرح را تصویب کرده و این طرح از حالت «جنگ روانی» خارج شده و به زودی به اجرا در خواهد آمد. به خصوص اینکه سرلشگر «محمد العاطفی» وزیر دفاع یمن روز جمعه گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود: «در مرحله پیش رو شاهد حملات دردناک و هولناکی در عمق استراتژیک نظامی و اقتصادی دشمن خواهید بود. در مناطقی که دشمنان انتظارش را ندارند و این حق قانونی مردم یمن در چارچوب عملیات "طوفان یمن" است.»

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن همچنین گفته بود که حملات پهپادی و موشکی اخیر به امارات این پیام را برای دشمن داشت که باید از حملات و تجاوزات خود دست بردارد، اما اگر این پیام را دریافت نکند، نیروهای یمنی نیز ابزار لازم برای «ادب کردن دشمن» را در اختیار دارند.

به گفته وزیر دفاع یمن در مرحله پیش رو شاهد حملات دردناک و هولناکی در عمق استراتژیک نظامی و اقتصادی دشمن خواهید بود.

در این راستا «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز در چهارم بهمن ماه گفته بود: «همه نهادها و سازمان‌های نظامی و اقتصادی و به خصوص نقاط ضعف امارات را هدف قرار خواهیم داد. امارات در تمامی محاسبه‌های خود دچار اشتباه شده و البته این موضوع آثار مثبتی در یمن، منطقه و فلسطین دارد.»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تاریخ ۲۷ دی ماه با حمله گسترده موشکی و پهپادی به ابوظبی و دبی چندین نقطه را مورد هدف قرار دادند. در چهارم بهمن ماه نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد. او همچنین گفت که اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی با پهپاد «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفته است.

حملات موشکی و پهپادی علیه امارات متحده عربی پس از آن در دستور کار مقاومت یمن قرار گرفت که شبه‌نظامیان «العمالقه» در جنوب یمن با پشتیبانی گسترده تسلیحاتی و لجستیکی و اطلاعاتی امارات دست به حملات وسیع علیه مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی زده و چند منطقه را در استان «شبوه» به اشغال خود در آوردند. اماراتی که در بهمن ۱۳۹۸ مدعی خروج از یمن شده بود، بار دیگر به میزان حضور خود در این کشور افزوده است.

در این باره «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در تهران با اشاره به هزینه های میلیارد دلاری امارات در کنار سعودی‌ها برای تجاوز به یمن گفته است که اماراتی‌ها دو بار اعلام کردند از جنگ یمن کنار کشیده‌اند، ولی این دروغ و حقه‌ای بیش نبود. امارات همچنان در جنگ ضد یمن حضور دارد و نباید (شایعه کنار کشیدن این کشور از جنگ را) باور کنیم و فریب آن را بخوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر