تماس با ما درباره ما

حمله به زندان الحسکه از بیرون مرزهای سوریه برنامه ریزی شده بود

شبه نظامیان کرد سوریه اعلام کردند که حمله به زندان « الصناعه » در منطقه « غویران » در الحسکه سوریه را که منجر به فرار شماری از عناصر داعش از این زندان شد، خارج از سوریه برنامه ریزی شده بود.
حمله به زندان الحسکه از بیرون مرزهای سوریه برنامه ریزی شده بود

به گزارش تهران بهشت؛ به نقل از رسانه‌های وابسته به شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد»، این گروه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای با تشریح چگونگی حمله انجام شده به زندان «الصناعه» الحسکه توسط نیروهای وابسته به داعش تصریح کرد که این حمله از خارج از مرزهای سوریه برنامه ریزی شده بود.        

قسد در بیانیه خود بر اهمیت یافتن راه حل برای خانواده‌های داعش و تشکیل دادگاه دولتی برای محاکمه اعضای داعش تاکید کرد. 

این گروه در بیانیه خود آورده است که داعش می‌خواهد برنامه و طرح خود را از الحسکه سوریه از سر بگیرد.  

قسد اعلام کرد که در جریان درگیری‌های زندان «غویران» ۱۲۱ نفر از نیروهایش همراه با زندانبان‌ها و غیرنظامیان کشته شده اند.  

 «قسد»، ترکیه را مسئول این حمله تروریستی دانست و اضافه کرد که مناطق اشغال شده سوریه توسط توسط دولت ترکیه جولانگاه مزدوران این کشور شده است.  

قسد، دولت ترکیه را مسئول حمله داعش به زندان الصناعه و تدام حضور این گروه تروریستی در سوریه دانست و افزود: برای اینکه حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه و تهدیدهای همیشگی‌اش علیه این مناطق به داعش اجازه می‌دهد تا روحیه خود را تقویت و نفسی تازه کند و زمینه را برای سازماندهی مجدد خود می‌ها کند. 

در بیانیه قسد آمده است که مناطق تحت اشغال دولت ترکیه مثل «سری کانیه»، «راس العین» و «کری سبی » و «تل ابیض» به مناطق امن و محافظت شده برای گروه تروریستی داعش تبدیل شده‌اند تا این گروه تروریستی خود را در آنجا سازماندهی کرده و نیروهای خود را آموزش دهد. 

قسد ادعا کرد که تعدادی از مزدوران حمله کننده به زندان «الصناعه» از آن مناطق آمده بودند و به همین دلیل دولت ترکیه مسئولیت حملات تروریستی در منطقه را بر عهده دارد. 

خبرگزاری سوریه (سانا) روز جمعه گذشته یک روز پس از وقوع دو انفجار در مقابل درهای زندان دوم «الصناعه» که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی) موسوم به «قسد» قرار دارد از فرار تعدادی از اعضای گروه تروریستی داعش از این زندان خبر داد.  

به نوشته رسانه‌های سوریه این حمله، خشن‌ترین و بزرگترین حمله در نوع خود از زمان نابودی گروه تروریستی داعش که بر مناطق پرجمعیت الحکسه سیطره یافته بود (در مارس ۲۰۱۹)، است.  

پیشتر نیز رسانه‌های منطقه به نقل از منابع آگاه گزارش داده بودند که نظامیان آمریکایی زمینه فرار شماری از تروریست‌های داعشی که در زندان‌های الحسکه نگه‌داری می‌شدند را فراهم کرده است.  

۲۹ مارس ۲۰۱۹ نیز شورشی در زندان غویران در الحسکه که سه هزار داعشی در آن زندانی هستند روی داد و شماری از تروریست‌های داعشی از این زندان گریختند. 

شمار زندانیان این زندان که یکی از چندین زندان شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی است مشخص نیست اما سازمان حقوق بشری «دیده بان حقوق بشر» گفته است که نیروهای دمکراتیک سوریه نزدیک به ۱۲ هزار فرد مشکوک به عضویت در گروه تروریستی داعش را زندانی کرده است که در حدود دو تا چهار هزار نفر آن‌ها از ۵۰ کشور هستند.

ارسال نظر