تماس با ما درباره ما

کاهش محبوبیت دولت ائتلافی+ جزییات

نظرسنجی انجام شده در استرالیا حکایت از کاهش میزان محبوبیت دولت ائتلافی این کشور به نخست وزیری اسکات موریسون دارد.
کاهش محبوبیت دولت ائتلافی+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، شبکه خبری «اس. بی. ان» استرالیا در گزارشی در خصوص کاهش محبوبیت دولت ائتلافی «اسکات موریسون» نوشت: پس از آنکه حمایت از حزب لیبرال و نخست وزیر کاهش بیشتری یافت، وزرای دولت ائتلافی برای دفاع از دولت فدرال و نخست وزیر در موقعیت ضعیفی قرار گرفته‌اند.

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می دهد که مخالفان با کسب ۵۶ درصد آرا برابر ۴۴ درصد آرا نسبت به دولت ائتلافی دوحزبی پیش هستند که این موضوع بدترین عملکرد دولت ائتلافی از سپتامبر ۲۰۱۸ است.

حزب کارگر با ادامه یافتن همه‌گیری ویروس کرونا، از آخرین نظرسنجی که در ۶ دسامبر انجام شده بود، محبوبیت خود را افزایش داده است. در آن زمان حزب کارگر ۵۳ درصد برابر ۴۷ درصد از حزب لیبرال پیش بود.

براساس این گزارش برای اولین بار، تعداد بیشتری از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی فکر می‌کردند که حزب کارگر در مقایسه با دولت ائتلافی، در موقعیت بهتری برای خارج کردن استرالیا از همه گیری COVID-۱۹ قرار دارد.

بارنبی جویس معاون نخست وزیر استرالیا گفته است که پاندمی کرونا مسائل را سخت کرده اما رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نشانه‌هایی از مدیریت صحیح اقتصاد است.

وی به شبکه خبری هفت استرالیا گفته است: ما با شرایط بهتری از این موضوع مانند سایر کشورهای متحدمان در دنیا خارج خواهیم شد.

در خبر بدتری برای دولت، میزان رضایت خالص از اسکات موریسون ۱۱ واحد دیگر کاهش یافته و به منفی ۱۹ رسید، در حالی که میزان محبوبیت آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر از ارقام منفی به صفر رسیده است.

براساس این گزارش، این نظرسنجی از بین یک هزار و ۵۲۶ شرکت کننده انجام شده و در رتبه‌های بعدی بعد از حزب کارگر و لیبرال، حزب سبزها یک درصد افزایش محبوبیت داشته و محبوبیت حزب یک ملت بدون تغییر و در سطح سه درصد باقی مانده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار