تماس با ما درباره ما

هند به صورت جدی وارد دنیای ارز دیجیتال خواهد شد!+ جزییات

دولت هند اعلام کرد که قصد دارد "روپیه دیجیتالی" معرفی کند و از درآمد حاصل از تجارت رمزارزها مالیات اخذ کند و به آخرین کشوری تبدیل شود که به سمت قانونی‌سازی ارزهای دیجیتالی گام بردارد.
هند به صورت جدی وارد دنیای ارز دیجیتال خواهد شد!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت؛ به نقل  از "واشنگتن پست"، نیرمالا سیتارامان وزیر اقتصاد هند گفت که تا ماه آوریل سال ۲۰۲۳، دهلی نو ارز دیجیتالی "روپیه" خود را معرفی خواهد کرد که توسط بانک مرکزی کنترل می‌شود. 

این درحالی است که در ماه نوامبر نارندرا مودی نخست وزیر هند از رمز ارزها انتقاد کرد و دولت او پیشنهاد داد معاملات دیجیتالی به سرعت ممنوع شوند. 

اکنون با اتخاذ ۳۰ درصد مالیات از رمزارزها، هند به کشورهایی چون آمریکا، آلمان و چندین کشور دیگر پیوسته است که خرید و فروش رمزارزها را برای شهروندان خود قانونی کرده است. 

در سال ۲۰۲۱، کاربران مرکز "وزیر اکس" به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تجارت رمزارزهای هند به ۱۰ میلیون نفر رسید. سال گذشته ارزش تجارت رمزارزها در این مرکز به ۴۳ میلیارد دلار رسید. 

سیتارامان روز سه‌شنبه اعلام کرد که "سطح و فراوانی این معاملات باعث شده است که دولت هند از این درآمدها مالیات اخذ کند. "

در ماه نوامبر، دولت هند لایحه‌ای را منتشر کرد که شهروندان هندی را از تجارت ارزهای دیجیتالی منع می‌کرد. این لایحه سبب کاهش شدید قیمت رمزارزها شد. با این حال مقامات هندی اعلام کردند این لایحه هنوز در دست بررسی است. 

بر اساس این گزارش ، به رغم دیدگاه‌های متفاوت در مورد ارزهای دیجیتالی، دولت هند به دنبال نوسازی و استفاده از فناوری است و نسبت به حذف ارز کاغذی و به کارگیری ارز دیجیتالی ابراز علاقه کرده است. 

در سال ۲۰۱۶، دولت هند برای مبارزه با فساد، بالاترین اسکناس‌های در گردش در اقتصاد را بی‌اعتبار کرد. اما این اقدام باعث آشفتگی گسترده در اقتصاد و موجی از انتقادات شد. از آن زمان، دولت مودی پرداخت‌های دیجیتالی را به منظور کاهش نقش پول نقد در اقتصاد ترویج کرده است. 

تی رابی سانکار، یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی هند، سال گذشته اعلام کرد که هند باید یک نسخه دیجیتالی از روپیه ایجاد کند تا از محبوبیت رمزارزهای عمومی و غیرقابل ردیابی جلوگیری کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار