تماس با ما درباره ما

ترکیه حمله جدید خود را انجام داد

وزارت دفاع ترکیه دیروز (چهارشنبه) در بیانیه ای، حملات هوایی بمب افکن های این کشور به بخش هایی از خاک عراق و سوریه را تایید کرد.
ترکیه حمله جدید خود را انجام داد

به گزارش تهران بهشت، منابع عراقی و سوری بامداد امروز از هدف قرار دادن و بمباران چندین منطقه در استان «نینوا» در شمال عراق و روستای «زهیریه» در شمال شرق سوریه توسط بمب افکن های ترکیه خبر دادند.

وزارت دفاع ترکیه ساعاتی پس از این حملات در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات هوایی با نام «عقاب زمستان» علیه مواضع تروریست‌ها در شمال عراق و سوریه انجام شده است.

بر پایه اعلام وزارت دفاع ترکیه، در اجرای عملیات عقاب زمستان، مواضع و پایگاه های تروریست‌ها در مناطق «دریک، سنجار و قره جوخ» در شمال عراق و سوریه بمباران شد.

آنکارا گفته است که این عملیات با هدف نابودی کامل عناصر «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه)، «ی.پ.گ» (یگان های مدافع خلق کردستان سوریه)، سایر عناصر تروریستی، جلوگیری از احتمال حملات تروریستی علیه مردم و نیروهای امنیتی ترکیه از مبدا شمال عراق و سوریه و تامین امنیت مرزها، انجام شده است.

وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه ادامه داده است که عملیات عقاب زمستان در شمال عراق و شمال شرق سوریه در راستای حق دفاع مشروع طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شده است.

در این بیانیه آمده است که در عملیات عقاب زمستان، پناهگاه‌ها، سنگرها، غارها، تونل‌ها، انبارهای مهمات و به اصطلاح مقرها و اردوگاه‌های آموزشی تروریست‌هایی که امنیت کشور، ملت و مرزهای ترکیه را تهدید می‌کنند، هدف قرار گرفتند.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که نیروهای مسلح برای تامین امنیت کشور و ملت با عزم و اراده جدی تا نابودی آخرین تروریست به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» پیشتر به نقل از منابع محلی اعلام کرده بود که بمب افکن های ترکیه، مواضع «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) را در روستایی در شمال شرق سوریه بمباران کردند که این حملات تلفات جانی در برداشت، اما تاکنون منابع رسمی آمار دقیق از کشته ها و زخمی ها احتمالی این عملیات منتشر نکرده اند.

این منابع افزودند که بمب افکن های ترکیه اردوگاه های «قسد» در نزدیکی روستای «تقل بقل» در جنوب شهر «المالکیه» و اطراف کوهستان مرزی «قره جوخ» با عراق را بمباران کردند.

منابع نزدیک به قسد نیز گفتند که ترکیه نیروگاه چهارم برق نزدیک کوهستان قره جوخ را هدف قرار داده که در این حمله شماری از ساکنان منطقه زخمی شده اند.

حملات ترکیه به مواضع گروه «پ. ک. ک» در شمال سوریه در حالی ادامه دارد که مقامات سوری بارها آن را محکوم کرده و این حملات را مصداق اشغالگری اعلام کرده اند.

از سوی دیگر، منابع عراقی خبر دادند که جنگنده های ترکیه دیشب (سه شنبه شب) مواضع گروه پ. ک. ک در کوهستان سنجار و اردوگاه مخمور در استان نینوا را هدف گرفتند.

در همین پیوند، ستاد رسانه های امنیتی عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای، با تایید حملات سه‌شنبه شب ترکیه‌ به مناطقی در سنجار و مخمور، اقدام آنکارا را در نقض حریم هوایی عراق محکوم کرد.

ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که در اردوگاه مخمور استان نینوا عناصر گروه پ. ک.ک حضور دارند.

حملات ترکیه به شمال عراق به بهانه مبارزه با تروریسم و نابودی عناصر پ. ک.ک از خرداد سال گذشته با وجود محکومیت دولت عراق در نقض حاکمیت سرزمینی این کشور، افزایش یافته است.

آنکارا و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) بیش از ۴۰ سال است که علیه هم می جنگند و در این مدت هزاران نفر از دو طرف کشته شده اند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار