تماس با ما درباره ما

اظهارات برجامی مقام قطری!+ جزییات

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر گفته است که کشورش به سختی برای پل زدن بر روی هرگونه شکاف در مذاکرات غیرمستقیم هسته ای میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران، تلاش می کند.
اظهارات برجامی مقام قطری!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت از تارنمای اکسیوس، آل ثانی با ابراز نگرانی بسیار از شکست احتمالی مذاکرات هسته ای، افزوده است که مایل به بروز مسابقه هسته ای در خلیج فارس و خاورمیانه نیست.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نخستین رهبر کشورهای جنوب خلیج فارس بود که روز دوشنبه به دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید رفت.  

وزیر امورخارجه قطر دوشنبه شب نیز به شبکه الجزیره گفته بود که رسیدن به توافق هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است، چرا که عامل ثبات در منطقه است و از کانال‌های باز با آمریکا و ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر استفاده خواهیم کرد و تلاش می کنیم طرف ایرانی را ترغیب کنیم تا در قبال کشورهای منطقه دست به اقدامات مثبت بزند.

بن عبدالرحمن در تشریح دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور با جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در واشنگتن گفت، موضوعات مختلف از جمله "مذاکرات هسته‌ای با ایران" در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بایدن روز دوشنبه به وقت محلی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در کاخ سفید دیدار کرد و گفت که دوحه، متحد بزرگ و اصلی غیر عضو ناتو برای واشنگتن خواهد بود.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از نزدیک به ۳۰ روز رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک وارد یک دوره تنفس کوتاه تصمیم‌گیری سیاسی شده است که بعد از چند روز ادامه خواهد یافت. اکنون گفت‌وگوها وارد مرحله ای شده است که آمریکا باید درخصوص پذیرش خواسته‌های برحق ایران تصمیم گیری کند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد؛ هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد، زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در پی وقفه چند روزه در مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ اعلام کرد همه می‌دانند به مرحله نهایی مذاکرات نزدیک می‌شویم که به تصمیمات سیاسی نیاز داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در گفت وگو با برخی خبرنگاران رسانه های بین المللی، مذاکرات وین در ماه ژانویه را فشرده ترین دور مذاکرات برای بازگشت مشترک متقابل به اجرای کامل برجام توصیف و تصریح کرد همه می دانند به مرحله نهایی نزدیک می شویم که به تصمیمات سیاسی نیاز داریم. مذاکره کنندگان از جمله رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آخر هفته میلادی(شنبه و یکشنبه) برای مشورت به پایتخت های خود باز می گردند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار