تماس با ما درباره ما

امارات دست به دامن اسرائیل شد

رسانه "آکسیوس" در گزارشی چهارشنبه شب نوشت: امارات نیاز خود برای کمک در زمینه دفاع موشکی و مقابله با پهپادها را به اطلاع اسرائیل رسانده است.
امارات دست به دامن اسرائیل شد

به گزارش تهران بهشت؛ از این تارنمای خبری، یک هیأت از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به ابوظبی رفت تا درمورد حمایت دفاعی و اطلاعاتی و به دنبال حمله [موشکی و پهپادی] حوثی‌ها با مقامات امارات متحده عربی گفت وگو کند.

آکسیوس فاش کرد که یک شبکه محرمانه نظامی و اطلاعاتی بیش از دو دهه است که اسرائیل و امارات را به همدیگر مرتبط کرده است.

این تارنمای خبری فاش کرد که این کانال محرمانه و سری پس از امضای توافقنامه موسوم به "آبراهام" که شهریورماه ۱۳۹۹ و با نظارت دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا میان اسرائیل و امارات امضا شد، کشف شد.

به گفته این تارنمای خبری، وزارت جنگ و آژانس‌های امنیت ملی اسرائیل به زودی درخواست کمک امارات را بررسی خواهند کرد.

به گزارش آکسیوس، اسرائیل به دنبال آن است که بدون آن که تکنولوژی حساس که تل آویو نمیخواهد با ابوظبی شریک باشد، بتواند تا جایی که امکان دارد به امارات متحده عربی کمک کند.

پیش از این نیز،  رسانه‌های رژیم صهیونیستی  اعتراف کرده بودند که این رژیم بیم آن دارد که حمله موشکی و پهپادی [انصارالله] به امارات، تمرینی برای حمله به اسرائیل باشد.

نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه عملیات موشکی گسترده‌ای را با هدف قرار دادن اعماق خاک امارات انجام دادند که سومین عملیات نظامی در کمتر از یک ماه گذشته است.

این عملیات همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار او با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی آغاز شد که در آن روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله عملیات یمن در امارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات گسترده ارتش با نام «توفان یمن ۳» در عمق خاک امارات گفت که در این عملیات، چند موشک بالستیک «ذوالفقار» به اهداف مهم و حیاتی ابوظبی اصابت کرد و اهداف حساس در دبی با تعدادی پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

وی افزود: دولت و کشور کوچک امارات تا زمانی که به عنوان دست‌ نشانده دشمن اسرائیلی در ابوظبی و دبی به تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه دهد، ناامن خواهد بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر به شهروندان اماراتی و شرکت‌ها برای دور شدن از مراکز و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر حملات یمن در مرحله آتی هشدار داد و گفت که ما در برابر تجاوزات دشمن دست بسته عمل نمی‌کنیم.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار