تماس با ما درباره ما

حمله به ترمینال‌های بندر نفتی اروپا+ جزییات

درست در زمانی که قیمت انرژی در حال افزایش است، ترمینال‌های نفتی بزرگ در برخی از بزرگترین بنادر اروپای غربی قربانی یک حمله سایبری شدند.
حمله به ترمینال‌های بندر نفتی اروپا+ جزییات

به گزارش تهران بهشت؛ از خبرگزاری فرانسه، دادستان های بلژیک تحقیقاتی را در مورد هک تاسیسات نفتی در ورودی های دریایی این کشور از جمله آنتورپ، دومین بندر بزرگ اروپا پس از روتردام آغاز کرده است.

در آلمان نیز دادستان ها اعلام کرده اند که در حال بررسی یک حمله سایبری با هدف قرار دادن تأسیسات نفتی هستند که به عنوان یک حمله احتمالی باج افزار توصیف شد که در آن هکرها برای بازگشایی شبکه های ربوده شده تقاضای پول می کنند.

قیمت نفت ماه گذشته در بحبوحه تنش های دیپلماتیک با روسیه که تامین کننده گاز است به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته رسید و قبوض انرژی باعث افزایش تورم می شود که سیاست گذاران اروپایی را به وحشت انداخته است.

به گفته یک کارگزار تخصصی، هک ادعایی چندین بنادر اروپایی را تحت تأثیر قرار داده و تخلیه بارها را در این بازار پرتنش مختل می کند.

جل وریمن کارشناس کارگزاری روتردام گفت: یک حمله سایبری در پایانه های مختلف رخ داده است که برخی از پایانه ها مختل شده اند.

وی در ادامه افزود: نرم افزار آنها در حال ربوده شدن است و نمی توانند بارج ها را پردازش کنند، اساساً سیستم عملیاتی از کار افتاده است.

آژانس پلیس یوروپل اتحادیه اروپا اعلام کرد که از حوادث آلمان آگاه است و به مقامات پیشنهاد حمایت کرده است.

کلر ژرژ سخنگوی یوروپل گفت: در این مرحله تحقیقات ادامه دارد و در مرحله حساسی است.

به نظر می رسد یکی از قربانیان این حمله سایبری، مرکز تجارت نفت بین مرز آمستردام-روتردام-آنتورپ هلند و بلژیک باشد، جایی که سیستم های آی تی شرکت تحت تأثیر این حمله قرار گرفتند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار