تماس با ما درباره ما

نظامیان آمریکایی راهی لهستان شدند

یک فروند هواپیمای ترابری C-17 ارتش آمریکا حامل نیروهای این کشور روز یکشنبه برای تقویت متحدان ناتو در شرق اروپا به بهانه دفاع از قلمروی ناتو، وارد لهستان شد.
نظامیان آمریکایی راهی  لهستان شدند

به گزارش تهران بهشت از خبرگزاری رویترز؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در راستای اطمینان بخشی به هم پیمانان نگرانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، دستور اعزام سه هزار نظامی اضافی کشورش را به لهستان و رومانی صادر کرد.

وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" نیز اعلان کرده که نزدیک به ۱۷۰۰ نظامی عمدتا از لشگر هوابرد ۸۲ م از فورت براگ در کارولینای شمالی در خاک لهستان مستقر می شوند.

این هواپیمای ترابری سی ۱۷ ارتش آمریکا پس از هواپیمای حامل کریستوفر دوناهو فرمانده این لشکر و چند فروند هواپیمای دیگر حامل تجهیزات نظامی و تسلیحات و یک گروه پیشرو، در لهستان فرود آمده است.

با اینکه هنوز شمار دقیق نیروهای آمریکایی اعزامی به لهستان، مشخص نیست، اما یک هواپیمای سی ۱۷ برای انتقال ۱۰۲ چترباز و تجهیزات و سلاح های آنان، طراحی شده است.

روز گذشته نیز برخی رسانه ها از ورود اولین گروه نظامیان امریکایی وارد لهستان خبر دادند.

ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان پس از فرود این هواپیما گفت که این نخستین گروه از نظامیان آمریکا از یک یگان نخبه است و چند هواپیمای دیگر نیز پس از آنها وارد لهستان خواهد شد که در جنوب شرق این کشور مستقر خواهند شد.

دفتر ریاست جمهوری ناتو امروز رسما اعلام کرد که شانس به نتیجه رسیدن تلاش های دیپلماتیک برای حل وفصل بحران ، از شانس وقوع جنگ بیشتر است.

آمریکا و ناتو مدعی هستند روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند.

روسیه که از ناتو خواستار تضمین برای نپذیرفتن عضویت اوکراین شده، وجود هرگونه طرحی را برای حمله به این کشور شرق اروپا، تکذیب می کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار