تماس با ما درباره ما

آماده باش نیروهای مقاومت برای مقابله با تحرکات داعش+ جزییات

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق یکشنبه شب گزارش داد که یگان‌های نظامی در شرق استان الانبار در غرب عراق مستقر شده‌اند.
آماده باش نیروهای مقاومت برای مقابله با تحرکات داعش+ جزییات

به گزارش تهران بهشت از المیادین، جعفر الحسینی اعلام کرد که این نیروها در منطقه "الکرمه" مستقر شده‌اند.

وی افزود: اطلاعاتی در اختیار داریم که داعش در صدد ورود به شهرستان "الکرمه" است و آمریکا حرکت تروریست‌ها به سوی مرزها را تسهیل می‌کند.

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق اظهار کرد: هدف استقرار نظامی جلوگیری از وقوع هرگونه نفوذ امنیتی و مقابله با تحرکات گروهک تروریستی داعش خواهد بود.

در همین راستا، منابع امنیتی عراقی چندی پیش به خبرگزاری "المعولمه" گفته اند که طبق گزارش های اطلاعاتی نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای قسد اخیرا توانسته اند ۱۲ هزار تن از عناصر داعشی را که در میان آنها سرکرده های این گروه تروریستی هستند، از داخل اردوگاه «هول» در شرق سوریه با خود ببرند.

این منبع خبری عراقی تاکید کرده است که بردن عناصر داعش از داخل اردوگاه هول به معنی تلاش مجدد آمریکا برای بازآفرینی داعش در پهنه دو کشور عراق و سوریه است.

به دنبال نگرانی های گسترده بین المللی و منطقه ای از بازآفرینی داعش، صداها در داخل عراق اخیرا برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در کشور بیشتر شده است.

این اعتقاد در عراق وجود دارد که پایان دادن به تحرکات تروریستی داعش به طور مستقیم با خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه گره خورده بر همین اساس، درخواست ها از بغداد برای اجرایی کردن قانون پارلمان عراق جهت اخراج نیروهای آمریکایی بیشتر شده است.

برخی از صاحب نظران و رهبران سیاسی عراق پیش بینی کرده اند که آمریکا با هدف بازآفرینی داعش، الحشد الشعبی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد تا بیش از پیش این نیروی نظامی را در مبارزه با تروریسم محدود کند.

درخواست‌ها برای اخراج نیروهای آمریکایی به دلیل نگرانی های گسترده از بازآفرینی داعش در عراق نیز رو به افزایش گذاشته‌است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار