تماس با ما درباره ما

روسیه ادعای آمریکا را رد کرد!

روسیه ارزیابی آمریکا در مورد هرگونه اقدام نظامی و توانایی مسکو برای تصرف کی یف پایتخت اوکراین را رد کرده است.
روسیه ادعای آمریکا را رد کرد!

به گزارش تهران بهشت به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دیپلمات ارشد روسی ارزیابی اطلاعاتی و نظامی جدید آمریکا در مورد اینکه تصرف کی یف بیش از ۵۰ هزار نفر تلفات بر جای بگذارد، نادرست دانست.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل روز یکشنبه در توئیتی نوشت: جنون و وحشت پراکنی ادامه دارد. چه می شود اگر ما بگوییم آمریکا می تواند لندن را در یک هفته تسخیر کند و ۳۰۰ هزار کشته غیرنظامی برجای بگذارد.

آرتم توروف معاون پارلمانی فدراسیون روسیه، ایالات متحده را به انتشار اطلاعات جعلی و "انجام هر کاری برای دامن زدن به یک درگیری جدید" متهم کرد.

هفت نفر از افراد مطلع نسبت به ارزیابی‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا ادعا کردند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اکنون ۷۰ درصد از قدرت جنگی لازم برای انجام یک حمله را در اختیار دارد که می‌تواند به سرعت پایتخت کی‌یف را از بین ببرد و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین را برکنار کند. آنها گفتند که چنین تهاجمی می تواند باعث ایجاد بحران پناهجویان در اروپا شود زیرا تا ۵ میلیون نفر آواره خواهند شد.

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد ، از روز جمعه ۸۳ گردان روسیه هر کدام با حدود ۷۵۰ سرباز برای حمله احتمالی آماده شده بودند. این میزان از ۶۰ گردان اعلامی در ۲ هفته گذشته بیشتر می باشد.

این درحالیست که کاخ سفید گفته است که ایالات متحده اطلاعاتی مبنی بر تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین در اختیار ندارد. اما برخی منابع مدعی هستند که رییس جمهور روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیرو و تجهیزات را در مرز با اوکراین مستقر کرده تا احتمالا برای حمله زمینی به اوکراین آماده شود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار