تماس با ما درباره ما

باید در برابر فشار اتحادیه اروپا مقاومت کرد

رئیس جمهوری سوئیس با تاکید بر لزوم مقاومت کشورش در برابر فشار اتحادیه اروپا از وجود بسته پیشنهادی تازه برای همکاری‌های دوجانبه با اتحادیه خبر داد.
باید در برابر فشار اتحادیه اروپا مقاومت کرد

به گزارش تهران بهشت، روابط بروکسل و برن از زمانی که سوئیس به طور ناگهانی در ماه مه (اردیبهشت) سال ۲۰۲۱میلادی به سال‌ها مذاکره در مورد توافق همکاری با اعضای اتحادیه اروپا پایان داد، دچار تنش شد.

«ایگنازیو کاسیس» رئیس جمهوری سوئیس در تازه‌ترین اظهار نظر در این باره گفته که کشورش باید در مقابل فشارهای اتحادیه اروپا مقاومت کند.

به گزارش پایگاه خبری «لو متن» سوئیس، وی در مصاحبه‌ای با روزنامه «سونتاگس ‌زیتونگ» عنوان کرد: نمی‌توانیم به سادگی اصول خود را رها کرده و حمایت از دستمزدها و مهاجرت را ساده گرفته و صلح اجتماعی را به خطر بیاندازیم.

به گفته رئیس کنفدراسیون سوئیس، این امر نه تنها نیازمند زمان که نیازمند آرامش و ابتکار عمل است.

کاسیس همچنین برای شنیدن نظرات و پیشنهادات جامعه مدنی اعلام آمادگی کرد و از برگزاری دو نشست که نخستین آن همین هفته برگزار می‌شود، خبر داد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با ارائه بسته پیشنهادی جدید دوجانبه، بر بحران موجودی که بر روابط این کشور با اتحادیه اروپا سایه انداخته است، فائق آمد.

رئیس کنفدراسیون سوئیس افزود: هم اکنون در حال تعریف چارچوب بسته و یا دستورالعمل مذاکرات احتمالی هستیم.

وی همچنین از «برق و انرژی» با عنوان موضوع اصلی توافقات احتمالی نام برد و افزود: با اینحال نباید خود را به توافقات مشارکت در بازار داخلی محدود کنیم.

کاسیس عنوان کرد: زمینه های متعددی برای تعمیق روابط با اتحادیه اروپا به طور مثال در زمنیه تحقیقات، بهداشت و درمان، رسانه و فرهنگ وجود دارد.

وی تاکید کرد: رویکرد گسترده تری برای مذاکرات مورد نیاز است.

لو متن حاکی است: یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند اروپایی در سوئیس زندگی می کنند و این کشور چهارمین شریک تجاری اتحادیه اروپا محسوب می شود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار