تماس با ما درباره ما

نماینده ویژه آمریکا با مقام های کره‌جنوبی و ژاپن درباره پیونگ‌یانگ دیدار می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا بدنبال دور جدیدی از آزمایش‌های موشک‌های بالستیک توسط کره‌ شمالی اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور با مقام های کره‌جنوبی و ژاپن در این خصوص دیدار خواهد کرد.
نماینده ویژه آمریکا با مقام های کره‌جنوبی و ژاپن درباره پیونگ‌یانگ دیدار می‌کند

به گزارش تهران بهشت از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «سونگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی در روزهای دهم تا پانزدهم فوریه (۲۱ تا ۲۶ بهمن) به هانولولو سفر خواهد کرد تا میزبان نشستی سه جانبه با هدف ایجاد منطقه عاری از تسلیحات هسته‌ای در شبه جزیره کره باشد.

براساس قطعنامه‌های شورای امنیت، کره‌شمالی از آزمایش‌های بمب هسته‌ای و موشک‌های بالستیک منع شده اما آمریکا و دیگر کشورها می‌گویند پیونگ‌یانگ در ماه ژانویه (دهم دی تا یازدهم بهمن‌ماه) ۹ موشک بالستیک را آزمایش کرده است. این تعداد آزمایش بیشترین تعداد آزمایش این موشک‌ها در یک ماه در تاریخ کره‌شمالی بوده است.

خبرگزاری رویترز نوشته است که به یک گزارش محرمانه سازمان ملل دسترسی یافته که براساس آن کره‌شمالی همچنان به توسعه برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود در سال گذشته ادامه داده و علاوه بر آن حملاتی سایبری را علیه مبادله‌های رمزارزها انجام داده است.

این نشست سه جانبه با حضور سونگ کیم نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، فوناکوشی تاکی‌هیرو مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ژاپن و «نو کیو داک» نماینده ویژه کره‌جنوبی برای صلح و امنیت در شبه جزیره کره برگزار خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده که این کشور متعهد به برقراری امنیت منطقه‌ای و صلح پایدار در شبه جزیره کره است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار