تماس با ما درباره ما

باقری کنی وارد وین شد/ مذاکرات در پله آخر؟

«علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش برای ادامه دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد وین شد.
باقری کنی وارد وین شد  مذاکرات در پله آخر؟

به گزارش تهران بهشت، گفت‌وگوهای دیپلماتیک و کارشناسی در قالب جلسات دو و چندجانبه میان ایران و گروه ۱+۴ تا ساعاتی دیگر در هتل کوبورگ وین ازسرگرفته خواهد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه شروع شده است، جمعه (۸ بهمن) بر اساس توافقی که بین طرف‌ها صورت گرفت بمدت چند روز متوقف شد تا مذاکره کنندگان برای اخذ تصمیمات سیاسی راهی پایتخت‌ها شود.

قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست خبری بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تصمیمات لازم و ضروری در طرف‌های مقابل به ویژه واشنگتن اتخاذ شده باشد. موضوع رفع تحریم‌ها و انتفاع ایران از ابعاد اقتصادی برجام بسیار کلیدی و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

 وی بیان داشت: انتظار ما این است هیأت‌ها و از جمله آمریکا با دستورالعمل روشن برای عمل به تعهدات در راستای برجام و رفع تحریم برگردد. امیدواریم آنچه به عنوان اظهارات مثبت شنیده می‌شود در عمل تبدیل به تعهدات شود.

خطیب زاده تصریح کرد: مقامات آمریکا باید بدانند هزینه تصمیمات مخرب و غلط و از جمله خروج غیرقانونی از برجام را از جیب ملت ایران نمی‌توانند بپردازند. باید اعتماد ملت ایران را کسب کنند و از مسیری که رفتند برگردند. منتظر می‌مانیم در وین این تغییر رفتار را به صورت عملی ببینیم.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار