تماس با ما درباره ما

انگلیس: راه حل دیپلماتیک در وین مستلزم تصمیمات سریع است

هم زمان با از سرگیری ادامه هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، مذاکره کننده ارشد انگلیس گفت که دست یابی به راه حل دیپلماتیک مستلزم تصمیمات سریع است.
انگلیس: راه حل دیپلماتیک در وین مستلزم تصمیمات سریع است

به گزارش تهران بهشت، استفنی القاق عصر سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که مذاکرات در مراحل پایان قرار دارد.

وی افزود: راه حل دیپلماتیک ممکن است، اما مستلزم آن است که به سرعت تصمیم‌گیری کنیم.

در همین حال، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه و همزمان با آغاز مرحله جدید از دور هشتم مذاکرات رفع تحریم ها در وین، ضمن انتقاد از رویکرد طرفهای غربی برای تحت فشار قرار دادن ایران از طریق تعیین ضرب‌الاجل در روند مذاکرات، تصریح کرد «تعیین ضرب الاجل های مصنوعی برای مذاکرات سازنده نیست.»

مذاکرات رفع تحریم‌ها عصر امروز سه‌شنبه پس از یک وقفه کوتاه با دیدار علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا از سرگرفته شد. هیات ها هفته گذشته برای مشورت و اخذ تصمیمات‌های سیاسی به پایتخت‌ها رفته و ساعاتی پیش برای ادامه گفت‌وگوها به وین بازگشتند.

در روزهای گذشته امیدواری‌های زیادی از سوی طرف‌های مقابل برای اینکه مذاکرات در این دور به نتیجه برسد مطرح شده است. این درحالیست که سیاست اصولی هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از ابتدا این بوده است که ملاک مذاکرات، باید منافع، اصول و دستورالعمل‌های مذاکراتی باشد و زمان دستیابی به توافق به تأمین شدن این اصول بستگی دارد.

جمهوری اسلامی ایران خواهان دستیابی به توافقی خوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، اما تاکید دارد که در مذاکرات تعجیل نمی‌کند و ضرب‌الأجل‌های ساختگی موجب زیرپا گذاشتن اصول و خطوط قرمز نخواهد شد. از این رو، احتمال دستیابی به توافق در این دور، به میزان آمادگی و اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات لازم خصوصا در حوزه تحریم‌ها و دست برداشتن از خواسته‌های غیرواقع‌بینانه به ویژه در ارتباط با دستاوردهای علمی ایران در حوزه هسته‌ای بستگی دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار