تماس با ما درباره ما

پیگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها با برگزاری جلسات کارشناسی

سی‌وچهارمین روز از هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین با برگزاری جلسه کارگروه اقدامات هسته‌ای با حضور کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ صبح روز جمعه آغاز شد.
پیگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها با برگزاری جلسات کارشناسی

به گزارش تهران بهشت، کارشناسان کشورمان ساعتی پیش برای شرکت در این نشست وارد هتل کوبورگ وین، محل برگزاری مذاکرات شدند. جلسات کارشناسی قرار است در قالب موضوعات مختلف، درکنار رایزنی‌های دیپلماتیک پیگیری شود.

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در همین رابطه در توئیتی نوشت: کار فشرده‌ای بر روی برجام در وین در حال انجام است. قرار است هر سه کارگروه (در مورد رفع تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و اجرا/توالی) امروز (جمعه) برای رسیدگی به مسائل باقی‌مانده تشکیل جلسه دهند.

دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات است. شرکت‌کنندگان این روزها سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی هستند.

دیروز علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران با نمایندگان اتحادیه اروپا، روسیه و سه کشور اروپایی به صورت جداگانه دیدار کرد. سپس نمایندگان گروه ۱+۴ و آمریکا در حالی که مذاکرات به مراحل حساس رسیده و دست یابی به توافق نهایی به تصمیمات سیاسی کاخ سفید گره خورده است، تشکیل جلسه دادند.

دیروز مذاکره کننده ارشد انگلیس نتیجه گفت وگوی نسبتا طولانی سه کشور اروپایی با مذاکره کننده ارشد ایران را مفید و سازنده توصیف کرد. قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل، رو به جلو و در مسیر پیشرفت است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار