تماس با ما درباره ما

روسیه رکورد زد!

ستاد مقابله با کرونا در روسیه در تازه ترین آمار، شمار موارد ابتلا در این کشور را بیش از ۲۰۰ هزار نفر در یک روز اخیر اعلام کرد که نشانگر افزایش سرعت انتشار این ویروس در روسیه همزمان با موج ششم آن در این کشور پهناور است.
روسیه رکورد زد!

به گزارش تهران بهشت، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز جمعه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر ۲۰۰ هزار و ۹۴۹ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، در شبانه روز اخیر ۲۳ هزار و ۴۲۰ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان ها و مراکز درمانی روسیه بستری شده اند که در مقایسه با یک روز پیش ۱۱ درصد افزایش یافته است.  

در شبانه روز اخیر در این کشور ۷۲۲ نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند و مجموع آمار فوت شدگان در روسیه از زمان همه گیری کرونا به حدود ۳۴۰ هزار نفر رسیده است. 

 در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است که در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱۲ هزار و ۲۳۶ نفر که به کرونا مبتلا بودند، بهبود یافته و ۱۹۶ هزار و ۹۲ تن از این افراد از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرخص شده اند. 

 به گزارش رسانه های روسیه، سویه اومیکرون در همه مناطق این کشور درحال انتشار است. 

"آنا پوپووا" رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (نهاد دست اندرکار مبارزه با بیماریهای عفونی ازجمله کرونا) در این رابطه هشدار داد که شمار روزانه بیماران کرونایی در روسیه ممکن است ۶ رقمی شود.

 ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اوایل ماه ژانویه اعلام کرد که کشورش در وضعیت بسیار دشوار از نظر همه گیری کرونا و در آستانه موج جدید آن قرار دارد.

روسیه از بیش از یک سال پیش واکسیناسیون شهروندان را آغاز کرده است و در زمان حاضر پنج نوع واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور تولید شده است.   

بر اساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا، از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۷۰ میلیون و  ۷۴۸ هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۷۷ میلیون و ۷۹۷ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار