تماس با ما درباره ما

ورود کاروان‌های خودرو به پاریس در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی

از دیشب (جمعه شب) خودروها و کامیونت‌هایی با عنوان «کاروان آزادی» در حال ورود به پایتخت فرانسه هستند تا امروز /شنبه/ اعتراض خودرویی را در پاریس برگزار کنند؛ دولت در مورد بستن معابر به آنان هشدار داده اما برخی نامزدهای انتخابات از این کاروان حمایت می‌کنند.
ورود کاروان‌های خودرو به پاریس در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی

به گزارش تهران بهشت از رادیو فرانسه، در حالی که دولت فرانسه برگزاری تجمعات در مخالفت با واکسن را ممنوع اعلام و معترضان را به پاسخی محکم به بستن احتمالی معابر تهدید کرده است، نخستین خودروهای «کاروان آزادی» جمعه شب وارد پاریس شدند تا امروز اعتراضاتی را در پایتخت فرانسه ترتیب دهند که شیوه آن از معترضان محدودیت های کرونایی در کانادا الهام گرفته شده است.

در نخستین واکنش به ورود خودروها، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از معترضان به گذرنامه واکسن، خواست آرامش خود را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: ما همواره از حق اعتراض محافظت کرده‌ایم، اما در عین حال به هماهنگی و حسن نیت جمعی نیاز داریم.

همچنین «ژان کستکس» نخست وزیر این کشور نیز گفت: شهروندان حق اعتراض دارند، اما نمی توانند پایتخت را مسدود کنند.

در این حین، «ژان لوک ملانشون» نامزد چپ گرای افراطی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ ، نخستین حامی اعتراضات شد و این جنبش را عاملی برای پایان دادن به ماجرای گذرنامه واکسن و اتخاذ تدابیری برای افزایش قدرت خرید، دانست.

نامزد حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» که پیشتر نیز از جنبش موسوم به «جلیقه زردها» حمایت کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه ۲ تلویزیون فرانسه گفت: وقتی این افراد برای بهبود قدرت خرید اعتراض می کنند نمی توانم با آنها مخالف باشم. این افراد از سر دلخوشی برای اعتراض خود هزینه بنزین را متقبل نمی شوند.

وی افزود: این افراد به گذرنامه واکسن هم معترض هستند. من هم همین طور و نمی توانم بگویم که اشتباه می کنند. باید دید این اعتراضات چگونه شکل گرفته است. آنچه باید امروز درک شود آن است که معترضان به کسی تعلق ندارند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار