تماس با ما درباره ما

اوکراین بیخیال ناتو شد؟+ جزییات

خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر اوکراین در انگلیس نوشت: اوکراین ممکن است برای جلوگیری از جنگ با روسیه، از عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صرف نظر کند.
اوکراین بیخیال ناتو شد؟+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، خبرگزاری رویترز نوشت: وادیم پریستایکو(Vadym Prystaiko) سفیر اوکراین در انگلیس به شبکه خبری بی بی سی گفت اوکراین می خواهد درباره هدف خود در عضویت در ائتلاف نظامی آتلانتیک «انعطاف پذیر» باشد.

رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عضویت اوکراین در ناتو را عامل بروز جنگ قلمداد می کند و  این تصمیم کی یف سازش مهمی با مسکو در واکنش به تقویت نیروهای روسی در مرزهای این کشور قلمداد می شود.

بی بی سی در پاسخ به این پرسش که آیا کی یف می تواند موضع خود را درباره عضویت در ناتو تغییر دهد به نقل از سفیر این کشور نوشت: ما به ویژه با توجه به تهدیدها و فشارهای ناشی از چنین تصمیمی ممکن است چنین اقدامی را انجام دهیم.

اوکراین عضو ناتو نیست اما در سال ۲۰۰۸میلادی از طرف ناتو به این کشور وعده داده شده که در نهایت فرصت عضویت در این ائتلاف را خواهد داشت؛ اقدامی که ائتلاف تحت امر آمریکا را به مرز روسیه نزدیک می کند.

پوتین می گوید افزایش روابط اوکراین با ناتو این کشور را به سکوی پرتابی برای موشک های ناتو برای هدف قرار دادن روسیه تبدیل می کند و روسیه باید خط قرمزها را مشخص کند.

رویترز نوشت: روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز و سلاح های سنگین را در هفته های اخیر در مرز اوکراین مستقر کرده است.

آمریکا و متحدان ناتو مدعی حمله قریب الوقوع روسیه هستند اما مسکو هر گونه تصمیمی برای حمله را تکذیب کرده است.

روسیه تقاضای خود از ناتو را به صورت مکتوب در مخالفت با گسترش بیشتر این ائتلاف به شرق از جمله اوکراین ابراز کرده است. اعضای ناتو با این خواسته مخالفت کرده اند.

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود درباره تداوم تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران کنونی مذاکره کرده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار