تماس با ما درباره ما

در دیدار باقری با وزیر امور خارجه اتریش در حاشیه مذاکرات وین چه گذشت؟

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای شرکت در مذاکرات رفع تحریم‌ها به وین سفر کرده است عصر دوشنبه (به وقت محلی) با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش دیدار کرد.
در دیدار باقری با وزیر امور خارجه اتریش در حاشیه مذاکرات وین چه گذشت؟

به گزارش تهران بهشت، در این دیدار عباس باقرپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش نیز حضور داشت. وی در توئیتی عنوان کرد که دو طرف پیرامون مسائل روابط دوجانبه و روند مذاکرات وین بحث و تبادل نظر کردند.

باقرپور دیدار دو طرف را ثمربخش خواند و افزود که در این ملاقات، «بر منافع مشترک دو طرف برای تعمیق روابط دوجانبه موجود تاکید و آخرین تحولات در مورد مذاکرات جاری وین بررسی شد» وی ادامه داد: ما از نقش مهم اتریش در میزبانی مذاکرات قدردانی می کنیم.

وزیر امور خارجه اتریش ساعاتی پیش هم با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده بود. وزارت امور خارجه اتریش با اشاره به این دیدار عنوان کرد که مذاکرات وین به لحظات حساس رسیده است. در حساب توئیتری وزارت امور خارجه آمده است که دو طرف در مورد اینکه چطور می‌توان این روزهای سرنوشت‌ساز را سپری کرد گفت‌وگو کردند.

دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و تاکنون بخشی زیادی از متون توافق نهایی نگارش شده است. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوهای برجامی و نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار کرد.

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت‌ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

با توجه به تکرار مداوم ضرب‌الأجل‌ها و تاریخ‌های مختلف برای پایان مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی، باید گفت که رسیدن به خط پایان و دستیابی به تفاهم در وین تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه در حوزه رفع تحریم‌هاست.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار