تماس با ما درباره ما

هشدار جدی روسیه به اوکراین داده شد

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا با بیان اینکه روسیه به کشتار اتباع خود در هر نقطه از جهان پاسخ می دهد، گفت: اگر روسیه برای اقدامات دفاعی تحریک نشود، هیچ گونه تهاجمی به اوکراین صورت نخواهد گرفت.
هشدار جدی روسیه به اوکراین داده شد

به گزارش تهران بهشت به نقل از ریانووستی، ولادیمیر چیژوف روز سه شنبه گفت: ما در صورتی که تحریک نکنند به اوکراین حمله نمی کنیم. اگر اوکراینی ها به روسیه حمله کنند جای تعجب خواهد بود که به آن پاسخ ندهیم.  

وی افزود: پاسخ احتمالی روسیه در صورتی که اوکراین گستاخانه به کشتار اتباع روسیه در منطقه دونباس یا هر منطقه دیگر بپردازد، تعجب آور نخواهد بود.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسیه، منطقه دونباس در شرق اوکراین، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر با تابعیت روسیه دارد. این افراد در سال های اخیر توانسته اند با استفاده از قانون جدید روسیه که اعطای تابعیت به ساکنان دونباس را تسهیل کرده است، گذرنامه روسیه بگیرند.  

  نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در مورد شمار نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین گفت: شمار نیروهای روسیه در مناطق مرزی این کشور با اوکراین برابر با شمار نیروهای این کشور شرکت کننده در رزمایش مشترک با بلاروس است.

مقام های روسیه ازجمله ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر احتمال عمل تحریک آمیز در شرق اوکراین را بعید ندانسته بودند تا غرب و حکومت اوکراین با دستاویز قرار دادن آن روسیه را متهم کنند.   

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار