تماس با ما درباره ما

در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم

رئیس هیات چین، در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات وین اظهار داشت: در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم.
در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم

به گزارش تهران بهشت، «وانگ کوان» عصر چهارشنبه (به وقت محلی وین) به خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت: ما در مرحله آخر مذاکرات هستیم. امیدوارم گام‌های (نهایی) به سمت یکدیگر برداشته شود، چرا که ما در یک قدمی توافق نهایی هستیم.

وی افزود که همه اطراف سخت سرگرم کار روی توافق هستند.

این دیپلمات چین درباره نقش ایران در مذاکرات تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران «تلاش های هنگفتی را به گونه‌ای سازنده با یک رویکرد صریح در مذاکرات صورت داده و این بدین معناست که آن‌ها همه چیز روی میز گذاشته، تصمیمات سیاسی خود را ارائه داده‌اند و ما از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.»

وی عنوان کرد که این اقدامات «در کنار تلاش‌ها از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها» صورت گرفته است. کوان با بیان اینکه «گام‌هایی به سمت یکدیگر برداشته شده است» ابراز امیدواری کرد: گام‌های بیشتری در راستای توافق نهایی برداشته شود تا توافق نهایی حاصل شود.

این دیپلمات چین دو روز آینده را حیاتی خواند و گفت به حس فوریت بیشتری نیاز است و همه اطراف در مذاکرات جدی هستند.  

مذاکرات در روزهای گذشته و به ویژه پس از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌ها به مرحله‌ای رسیده است که موفقیت یا شکست گفت‌وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیأت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده است و اکنون توپ کاملا در زمین طرف‌های غربی است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار