تماس با ما درباره ما

بحران اوکراین صدای چین را هم درآورد

شی جین پینگ رییس جمهور چین در مکالمه تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود خواستار تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی در بحران اوکراین شده‌است.
بحران اوکراین صدای چین را هم درآورد

به گزارش تهران بهشت، خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون مرکزی چین گفت که شی در تماس تلفنی روز چهارشنبه به مکرون گفت که طرف ها باید از طریق گفت و گو به دنبال یک راه حل باشند. 

رییس جمهور چین در یکی از معدود اظهار نظرات خود در مورد بحران اوکراین تاکید کرد که احیای مذاکرات در قالب نرماندی بین اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان یک راه درست برای از بین بردن تنش ها است.

پیش از این یک ژنرال آمریکایی مدعی شده بود در حالی که قدرت های غربی تلاش می کنند تنش ها با روسیه را کاهش دهند، چین ممکن است از بحران اوکراین سو استفاده کرده و اقدامی «تحریک آمیز» در آسیا انجام دهد.

ژنرال کنت ویلسباخ فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام افزود که چین در بحران اوکراین همسو با روسیه است؛ اظهاراتی که ابهاماتی را درباره مقاصد چین در آسیا ایجاد کرده است.

این مقام نظامی ایالات متحده در حاشیه نمایشگاه هوایی سنگاپور به خبرنگاران گفت: نگران این هستم که آنها (چینی ها) از این بحران به نفع خود استفاده کنند و عجیب نیست که تلاش کنند اقدامی انجام دهند که ممکن است تحریک آمیز باشد و نحوه واکنش جامعه بین المللی را نظاره گر باشند.

 آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه ۱۶ فوریه (سه شنبه) به اوکراین حمله می کند، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد ، بلکه روسیه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار