تماس با ما درباره ما

ارتش به حالت آماده باش درآمد!

در پی پیش‌بینی وقوع توفان شدید و مرگبار برای بخش های پرجمعیت انگلیس از جمله لندن از سوی هواشناسی این کشور، ارتش بریتانیا به حالت آماده باش درآمد.
ارتش به حالت آماده باش درآمد!

به گزارش تهران بهشت به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، براساس پیش‌بینی هواشناسی انگلیس،  هشدار بسیار جدی بی سابقه برای مناطق پرجمعیت این کشور از جمله شهر لندن صادر شده است. گزارش ها حاکی از آن است توفان "یونیس" (Eunice) به سرعت به سمت شمال غرب اروپا در حال حرکت بوده و این در حالی است که اروپا درگیر توفان های مرگبار دیگری هم هست به نحوی که در آلمان توفان "یلنا" خسارات بسیاری ایجاد کرده است.  

اما وضعیت هشداردهنده جدیدی که از سوی هواشناسی بریتانیا اعلام شده، نشان می دهد این توده هوا ی در حال توسعه با بادهایی که تا ۱۰۰ مایل (۱۶۰.۹۳۴ کیلومتر) در ساعت سرعت دارند، امروز جمعه به جنوب غربی انگیس می رسد و می تواند خسارات شدیدی به بار آورد.

توفان های شدیدی که در این هفته بخش‌هایی از بریتانیا، آلمان و هلند را درنوردیده، دستکم پنج نفر  کشته برجای گذاشته و باعث قطعی گسترده برق و اختلال در سفر شده است.

به دلیل وضعیت هوا ارتش بریتانیا در حالت آماده باش قرار دارد، زیرا انتظار می رفت توفان یونیس بدترین طوفانی باشد که در بیش از سه دهه اخیر بریتانیا را درنوردیده است. گزارش ها نشان می دهد از میلیون ها نفر از مردم این کشور خواسته شده در خانه بمانند و صدها مدرسه امروز جمعه تعطیل شدند.

«فرانک ساندرز» رئیس اداره هواشناسی بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: طوفان شدید باعث ایجاد تندبادهای مخرب در بخش‌های جنوبی و مرکزی بریتانیا خواهد شد.

ساندرز گفت: منطقه هشدار قرمز نشان دهنده خطر قابل توجه برای زندگی ساکنان آنجا بوده و خطر آسیب به سازه ها در اثر وقوع بادهای شدید بالا است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار