تماس با ما درباره ما

توافق در مذاکرات وین می‌تواند خیلی زود به دست آید

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که توافق در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ می تواند بزودی به دست آید.
توافق در مذاکرات وین می‌تواند خیلی زود به دست آید

به گزارش تهران بهشت؛ رویترز بامداد شنبه به نقل از یک مقام اروپایی گفت: انتظار توافق در یک تا دو هفته آینده را دارم. فکر می کنم اکنون روی میز متنی داریم که بسیار، بسیار نزدیک به توافق نهایی است.

این خبرگزاری افزود: بیشتر مسائل، از پیش توافق شده است. اما به عنوان یک اصل در این نوع مذاکرات، هیچ چیزی توافق نشده تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار گیرد. بدین ترتیب ما هنوز سوالاتی داریم که برخی از آنها سیاسی هستند و توافق در مورد آنها دشوار است.  

صبح جمعه یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه پیشرفت قابل توجهی در هفته گذشته حاصل شده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به تعهدات واشنگتن در این برهه زمانی در پی خروج از برجام، مدعی شد: اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می توانیم در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام ظرف چند روز به توافق برسیم.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نتیجه گفت‌وگوها صرفاً به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ کنند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیاًت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده است و اکنون توپ کاملاً در زمین طرف‌های غربی است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار