تماس با ما درباره ما

۱۹۰ هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین مستقر شده‌اند

نماینده آمریکا در سازمان همکاری و امنیت اروپا برغم اعلام مسکو مبنی بر کاهش نیروهایش در مرزهای اوکراین ادعا کرد که اکنون ۱۹۰ هزار نیروی روسی در نزدیکی مرزهای کی‌یف مستقر شده اند.
۱۹۰ هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین مستقر شده‌اند

به گزارش تهران بهشت؛ مایکل کارپنتر سفیر و نماینده آمریکا در سازمان همکاری و امنیت اروپا روز جمعه به وقت محلی گفت که سازمان امنیت و همکاری اروپا شواهدی پیدا کرده است که  نشان می دهد ۱۶۹ تا ۱۹۰ هزار  سرباز روسی در حال حاضر در مرز های اوکراین حضور دارند. این تخمین ها در ۳۰ ژانویه حدود ۱۰۰ هزار سرباز روسیه بوده است.

به گزارش رسانه های آمریکا، این آمار شامل نیروهای روسیه در بلاروس، کریمه و همچنین گارد ملی روسیه و نیروهای وابسته به این کشور در اوکراین و سایر واحدهای امنیتی می شود.

کارپنتر مدعی شد: این بزرگ ترین بسیج نیروهای نظامی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

وی با تکرار سایر ادعاهای مقامات آمریکایی گفت که روسیه می تواند با انجام یک عملیات دروغین برای حمله به اوکراین بهانه ایجاد کند.

سفیر و نماینده آمریکا در سازمان همکاری و امنیت اروپا ادعا کرد: ما از قصد روسیه برای ایجاد یک بهانه  جهت توجیه حمله به اوکراین با خبر هستیم. بنابراین، ما باید قاطعانه روایت نادرست درباره تشدید تنش از سوی اوکراین را رد کنیم.

مقامهای آمریکا و متحدان این کشور باوجود اینکه ادعای آنها در مورد تهاجم روسیه به اوکراین در روزهای ۱۵ و ۱۶ ماه فوریه تحقق نیافت، همچنان ادعا می کنند که روسیه ممکن است در روزهای آینده به اوکراین حمله کند. 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا می گوید که فکر می‌کند که روسیه در چند روز آینده به اوکراین حمله خواهد کرد.

به رغم ادعاهای غرب، مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا می‌شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، این کشور را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار