تماس با ما درباره ما

این ترس بزرگ به جان آمریکایی‌ها افتاد

مقامات آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین از حملات احتمالی سایبری به بانک‎های آمریکایی در هراس هستند.
این ترس بزرگ به جان آمریکایی‌ها افتاد

به گزارش تهران بهشت؛ شبکه خبری سی ان ان، مقامات آمریکایی از سازمان های مختلف با روسای بانک های این کشور دیدار کرده اند تا چگونگی پاسخ به تهدیدهای ناشی از حملات احتمالی سایبری روسیه را بررسی کنند.

این دیدار نحوه دفاع در برابر تلاش های احتمالی سایبری مورد حمایت روسیه علیه موسسات مالی آمریکا را در صورتی تحریم شدن نهادهای روسی از سوی واشنگتن پوشش و نشان می دهد که مقامات آمریکایی همچنان فضای سایبری را به عنوان یک حوزه خطر در نظر می‌گیرند.

این دیدار در حالی برگزار می شود که مقامات دولت جو بایدن در چند روز گذشته در مورد احتمال حمله روسیه به اوکراین هشدار داده اند.

این هشدارها همزمان با تلاش ها برای معرفی تحریم‌های مختلف آمریکا و متحدان آن علیه روسیه در صورت حمله مسکو به اوکراین منتشر می شود.

افراد مطلع گفتند که مقامات کاخ سفید، وزارت خزانه داری، اف بی آی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا روز پنجشنبه در جلسه امنیت سایبری شرکت کردند.

مدیران  بانک های جی پی مورگان چیس و سیتی گروپ، که تنها بانک آمریکایی  فعال در اوکراین است در این دیدار حضور داشتند.

سازمان‌های دولتی اوکراین ۲۷ بهمن ماه اعلام کردند که تارنمای رسمی وزارت دفاع اوکراین و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

مقام های آمریکایی از شرکت‌های آمریکایی خواسته اند برای مقابله با تهدیدهای هکری احتمالی آماده باشند.

شرکت مایکروسافت در ماه ژانویه اعلام کرد، ده‌ها سیستم رایانه مرتبط با دولت، آژانس‌ها و سازمان‌های اوکراین به بدافزار آلوده شده‌اند.

به گزارش تارنمای خبری- تحلیلی هیل، مایکروسافت در بیانیه‌ای افزود؛ این بدافزار به عنوان باج‌افزار پنهان شده بود، اما در صورت فعال شدن توسط مهاجم می‌تواند به رایانه‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را غیرقابل فعال کند.

بیانیه مایکروسافت در حالی منتشر شد که «سرهی دمدیوک» معاون دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین ادعا کرد؛ حملاتی که در این کشور اتفاق افتاد و منجر به از کار افتادن وب سایت‌های دولتی با پیام‌های تهدیدآمیز شد، به گروهی موسوم به UNC۱۱۵۱ مربوط است که پوششی برای اقدامات تخریبی بیشتر پشت صحنه بوده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار