تماس با ما درباره ما

انگلیس و استرالیا صدای چین را درآوردند+جزییات

سفارت چین در انگلیس از دولت های استرالیا و انگلیس خواست از تحریف واقعیت ها درباره «شین جیانگ»، «هنگ کنگ» و «تایوان» دست بردارند و در امور داخلی چین مداخله نکنند.
انگلیس و استرالیا صدای چین را درآوردند+جزییات

به گزارش تهران بهشت از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، سفارت چین در انگلیس، اظهارنظرهای دولت «بوریس جانسون» درباره «شین جیانگ»، «هنگ کنگ» و «تایوان» را تحریف واقعیت توصیف کرد و پایان دادن به اینگونه اظهار نظرها را خواستار شد. 

سخنگوی سفارت چین در انگلیس در سخنان خود، کشورها را ترغیب کرد تا از تقسیم بندی و تحریک کردن برای مقابله و رویارویی جلوگیری کنند و در اعتراض به چنین اقداماتی، از آنها به عنوان مداخله در امور کاملا داخلی چین نام برد. 

این واکنش در پاسخ به بیانیه مشترکی است که روز چهارشنبه پس از دیدار مجازی میان «بوریس جانسون» و «اسکات موریسون» نخست وزیران انگلیس و استرالیا منتشر شد. نخست وزیران دو کشور در این بیانیه مشترک، نگرانی های خود را درباره آنچه "نقض حقوق بشر از سوی چین" عنوان شد به اشتراک گذاشته بودند. این درحالی است که سخنگوی سفارت چین، همه این اظهارنظرها را رد کرد.  

دیپلمات چینی در سخنانش تاکید کرد: « نقض حقوق بشر ذکر شده در «شین جیانگ» تهمتی بدخواهانه است. درحال حاضر شین جیانگ از توسعه اقتصادی،ثبات اجتماعی و یکپارچگی قومی برخورد است و حقوق اساسی مردم از همه گروه ها و قومیت ها به شکل کامل حفظ می شود. 

سفارت چین همچنین انگلیس و استرالیا را متهم کرد که به شایعه پراکنی درباره منطقه دامن می زنند و از هر دو کشور خواست به اطلاعات واقعی استناد کنند. در عین حال از این دو کشور درخواست کرد تا به اصول چین احترام بگذارند و از دخالت در مسئله «تایوان» دست بردارند، زیرا این مسئله در خلیج تایوان تهدیدی برای صلح و ثبات است. 

دولت چین همچنان یادآور شده است که همواره از آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی با درنظرگرفتن قوانین بین المللی پشتیبانی و حمایت کرده است اما انگلیس و آمریکا به دفعات در حال تنش زایی در منطقه با اجرای رزمایش های ارتشی می باشند. 

سخنگوی سفارت چین همچنین افزود: این واقعیت که در سال های اخیر هنگ کنگ از آشوب به حکومتی ثابت و سپس به رفاه رسید کاملا ثابت می کند اجرای قانون امنیت ملی هنگ کنگ از سوی چین به درستی انجام شده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار