تماس با ما درباره ما

توقف پروازهای اوکراین+جزییات

خطوط هوایی اتریش و آلمان همزمان با فضاسازی غرب مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین، پروازهای خود به بخش‌هایی از این کشور را متوقف کردند.
توقف پروازهای اوکراین+جزییات

به گزارش تهران بهشت، "آنا پاچینگر" سخنگوی شرکت هواپیمایی اتریش گفت: خطوط هوایی اتریش به دلیل وضعیت امنیتی در اوکراین همه پروازهای خود از مقصد و مبدا کی‌یف و اودسا را تا پایان فوریه لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا متعلق به کشور آلمان نیز اعلام کرده است پروازهای خود به کی یف را متوقف می‌کند. 

این شرکت روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام پروازهای آن به کی‌یف از ۲۱ تا ۲۸ فوریه لغو شده است. 

در این بیانیه آمده است که لوفت هانزا به طور مداوم وضعیت را زیر نظر دارد و در مورد پروازهای بعدی تصمیم گیری خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی کی ال‌ام آلمان نیز پیش از این پروازهای خود به اوکراین را متوقف کرده بود.

پیش از این، آلمان و اتریش با صدور یک اخطاریه سفر، از شهروندان خود خواستند که به اوکراین سفر نکنند و در صورت حضور، فوری این کشور را ترک کنند. 

وزارت خارجه آلمان شنبه شب در بیانیه‌ای در تداوم سیاست روس هراسی غرب علیه اوکراین افزود: در مورد سفر به اوکراین هشدار می‌دهیم. از شهروندان آلمانی خواسته می‌شود هم اکنون اوکراین را ترک کنند. 

در این بیانیه آمده است: به دلیل حضور و جابجایی گسترده واحدهای نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، تنش‌ها بین دو کشور ادامه یافته است. امکان دارد در هر زمانی یک درگیری نظامی رخ دهد. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین، گزینه‌های بسیار محدودی برای حمایت از شهروندان آلمانی وجود خواهد داشت.

همچنین بر اساس بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت خارجه اتریش منتشر شده است، این کشور توصیه مشابهی به شهروندان خود کرده و هشدار داده است که یک اقدام جنگی می‌تواند یک تهدید بسیار جدی باشد. 

وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش از این، در ادامه بهانه تراشی‌های سیاسی و القای خطر حمله روسیه به اوکراین از شهروندان خود خواست تا از سفر به کی‌یف خودداری کنند. 

روابط بین مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است. 

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، می‌گوید نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده‌اند.

ارسال نظر