تماس با ما درباره ما

استرالا بالاخره مرزهایش را باز کرد

استرالیا از فردا (دوشنبه) پس از نزدیک به دو سال بستن مرزهایش، با تکیه بر درصد بالای واکسیناسیون کرونا از گردشگران بین المللی استقبال می کند.
استرالا بالاخره مرزهایش را باز کرد

به گزارش تهران بهشت از کانال تلویزیونی CNA سنگاپور، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا امروز یکشنبه طی یک نشست بریفینگ در فرودگاه بین المللی ملبورن گفت: انتظار به پایان می رسد.

بازگشایی مرزهای استرالیا به روی گردشگران، نمونه بارز تغییر رویکرد کووید - صفر دولت به زندگی با این ویروس و واکسیناسیون مردم برای به حداقل رساندن شمار مرگ و میر کرونایی و بیماری وخیم است.

بخش قابل توجهی از ۲.۷ میلیون مورد ابتلا به کرونا در استرالیا از زمان شیوع سویه اومیکرون در اواخر ماه نوامبر (آذر) گزارش شده است.

استرالیا یکی از بالاترین نرخ های واکسیناسیون در جهان را داراست، به طوری که بیش از ۹۴ درصد از افراد ۱۶ سال و بیشتر دو دُز واکسن را دریافت کرده اند و شمار مرگ و میر کرونایی در این کشور کمتر از ۵ هزار نفر اعلام شده که بخش کوچکی از آمار تخمینی در بسیاری از دیگر کشورهای توسعه یافته است.

روز یکشنبه، استرالیا بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ را ثبت کرد، قبل از آنکه همه مناطق آمارشان را اعلام کنند و دستکم ۳۳ مورد مرگ کرونایی گزارش شد که عمدتا مربوط به سه ایالت پرجمعیت نیوساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند بود.

دولت استرالیا امیدوار است نرخ رشد به قبل از همه گیری بازگردد و رقم افزوده شده ۳.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی واقعی گردشگری از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۱۹ باز هم تجربه شود، در حالی که مجموع رشد ناخالص داخلی در حال حاضر ۱.۹ درصد است.

استرالیا از ماه نوامبر (آبان) به تدریج بازگشایی را اعلام کرد و نخست به استرالیایی ها اجاره سفر به داخل و خارج از این کشور را داد و سپس با ورود دانشجویان بین المللی و برخی کارگران موافقت کرد. از روز دوشنبه، مسافران تفریحی و مسافران تجاری بیشتری اجازه ورود به استرالیا را خواهند داشت.

«استیو هوگز» رئیس بانکداری تجاری HSBC در استرالیا گفت: بازگشایی، اعتبار استرالیا را به عنوان یک اقتصاد باز افزایش می دهد و امکان تجارت آسان تر را برای شرکت هایی با منافع بین المللی فراهم می کند.

وی افزود: انتظار داریم شرکت های متوسطی که به محدودیت های رشد داخلی خود رسیده اند، اعتماد به نفس بیشتری برای توسعه فراساحلی به دست آورند.

براساس این گزارش، گردشگرانی که کاملا واکسینه شده اند، احتیاجی به قرنطینه شدن ندارند، اما افرادی که دو دُز واکسن را دریافت نکرده اند، برای ورود به این کشور نیاز به معافیت سفر دارند و مشمول الزامات قرنطینه ایالتی و قلمرویی قرار می گیرند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار