تماس با ما درباره ما

شرط رسیدن به توافق، تأمین منافع ملت ایران و لغو تحریم‌هاست

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم‌ها اثبات کند، گفت: برای رسیدن به توافق در مذاکره با غربی‌ها، تأمین منافع ملت ایران، لغو تحریم‌ها، تضمین معتبر و بسته شدن پرونده‌های سیاسی ضروری است.
شرط رسیدن به توافق، تأمین منافع ملت ایران و لغو تحریم‌هاست

به گزارش تهران بهشت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه، با قدردانی از دعوت امیر قطر برای سفر به این کشور و حضور در اجلاس بزرگ گازی جهان اظهار داشت: امروز با دو هدف در دوحه حضور یافتم که یکی توسعه روابط دوجانبه بین ایران و قطر و  دیگری حضور در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز است.

رییس‌جمهور با «خوب و مثبت» خواندن دیدارش با امیر قطر، افزود: در این دیدار توافق کردیم دو کشور از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌ها و تعمیق مناسبات در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با توجه به قرابت سرزمینی و منافع مشترک ایران و قطر، تصمیم گرفتیم گام‌های جدی و جدیدی برای افزایش روابط و تنوع‌بخشی زمینه‌های همکاری‌ها برداشته شود.

رییس دولت سیزدهم با اشاره به توافق خود با امیر قطر برای افزایش جدی همکاری‌های دو کشور در حوزه راه، انرژی، تجاری، سرمایه‌گذاری، امنیت غذایی، سلامت و فرهنگ، اضافه کرد: ایران آمادگی خود را برای همکاری کامل در برگزاری هرچه بهتر بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر اعلام کرده است.

آیت‌الله رئیسی با برشماری مزیت‌های بی‌نظیر ایران در زمینه‌های مختلف، گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال تحول و جهش در سطح منطقه‌ای است و این مزیت‌ها زمینه تبدیل شدن همکاری دو جانبه، چندجانبه و رشد منطقه‌ای را تضمین می‌کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه سطح همکاری‌های موجود بین کشورهای منطقه متناسب با ظرفیت‌های عظیم موجود نیست، خاطر نشان کرد: ایران به‌دنبال آن است تا در چارچوب سیاست همسایگی به تقویت این روابط کمک کند و به‌دنبال تعامل، همکاری و همراهی هرچه بیشتر با کشورهای همسایه هستیم.

وی ادامه داد: ایران ثابت کرده است که همیشه کنار منافع کشورهای مستقل می‌ایستد و در دوران سختی نیز، دوستی خود را به همه کشورهای منطقه ثابت کرده‌ایم؛ بسیاری از کشورهای منطقه این حقیقت را درک کردند و در این زمینه تجربیات مشترک دارند.

 

ایران فاتح دو میدان مبارزه با تروریسم و کارزار فشار حداکثری است

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران فاتح دو میدان مبارزه با تروریسم و کارزار فشار حداکثری دشمنان بوده است، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم‌ها اثبات کند.

آیت‌الله رئیسی خاطر نشان کرد که برای رسیدن به توافق در مذاکره با غربی‌ها، تأمین منافع ملت ایران، لغو تحریم‌ها، تضمین معتبر و بسته شدن پرونده‌های سیاسی ضروری است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار